Gå til innhold

ALANYA 2012


JAYZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var i Alanya i oct 2010 med 9 andre jenter. Hadde det sykt bra, og digger virkelig Alanya.

 

- Når det kommer til strendene så vil jeg helst anbefale deg Kleopatrastranden - den fineste.

- Shopping i juggelbodene er alltid gøy, selv om Tyrkere kan bli veldig masete er det alltid gøy med prutingen.

- Skal du ut å feste er Havana Club og Latino Club de vi likte aller best. Utrolig bra liv her, på Havana finner du også mange skandinavere.

- Når det kommer til mat har Alanya veldig mye å by på, alt fra billige kebab-shapper, til fine resturanter. I og med at prisene er så lave her er det veldig greit å unne seg en fin resturant, maten er utrolig god!

- Er du glad i typiske "turistgreier" kunne det jo vært en ide og tatt en tur opp på den lille "høyden" som skiller de to strendene, mener å huske at det går an å få tak i firhjuling opp hit, med mindre du vil gå. (Dette har turistkontor og reiseselskap masse info om)

- Ellers er vannsport en sikker vinner for de aller fleste, tilbudene er mange!

 

Håper du får det kjempebra der!!

 

:))

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere burde ta en tur med en av de små turisbåtene, utrolig deilig å ligge på en båt hele dagen og bade massevis anbefales :) Selv har jeg vært 2 ganger i Tyrkia begge gangen ca 15 min utenfor i en by som heter Konakli. Men vi dro til Alanya hver dag. Du burde virkelig ta en tur innom basaren, du kan få prutet varen ned til minst halv pris :)

Lenke til kommentar

alanya er en fantastik plass. vært der 4 ganger, og kunne lett reist igjen.

vil anbefale "big horn" resturangen, på 14 dager spiste vi der 9, fantastisk mat å morsomme servitører.

 

Hei, det skal jeg sjekke ut. Hvordan gikk det med deg og mat der nede? Har kun vært der en gang før, og da gikk det fint - men jeg tok mye melkesyrepiller og vi spiste alltid på hotellet (all inclusive). Blir du dårlig av tyrkiske restauranter?

Lenke til kommentar

alanya er en fantastik plass. vært der 4 ganger, og kunne lett reist igjen.

vil anbefale "big horn" resturangen, på 14 dager spiste vi der 9, fantastisk mat å morsomme servitører.

 

Hei, det skal jeg sjekke ut. Hvordan gikk det med deg og mat der nede? Har kun vært der en gang før, og da gikk det fint - men jeg tok mye melkesyrepiller og vi spiste alltid på hotellet (all inclusive). Blir du dårlig av tyrkiske restauranter?

 

har ikke hatt problemer me det i alanya, spiser en på normale resturanger pleier det gå bra.

værre når enn drar på me nattmat i grisefyll ifra lugubre vogn boder.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Tenker meg nedover neste uke, dvs uke 26 og inn i uke 27, alene, da vi har leilighet der. Gleder meg til en ferie uten noen som helst planer, men kjenner at jeg blir temmelig rastløs med flere sammenhengende dager uten selskap - SÅ om det er noen nordmenn der ute +/- 30 år som også skal ned, med eller uten barn, så send meg gjerne et lite "hei" :) Har nogenlunde peiling på Alanya, gjort meg noen erfaringer med mat, ting å gjøre etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...