Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kobling av subber


leifi123

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og en kompis er i en liten uenighet for tiden.

Vi lurer på hvordan vi skal koble sammen 2x DD3518 subber, og få det til å bli 2Ohm.

(Begge er dual 2Ohm) Forsterkern er en Dynabel bf8501, så da lurer jeg på om denner parallell kobla inni, eller hvordan det egentlig virker.

Har lagt til et bilde, så om noen kan si om dette er riktig, evt hva som er feil hadde det vært flott :)

post-229821-0-17416400-1330249925_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge tegningene gjør det samme, så gjør som på bilde 1 så slipper du unna med litt mindre kabel. Her er det snakk om en MONOforsterker, så den har bare en utgang, men den ene utgangen er delt i to for å ha flere muligheter for tilkoblinger. Tegningen stemmer vel ikke helt med hvordan utgangene på forsterkeren ser ut, da begge plussene vel ligger inntil hverandre, og samme med minusene, men det er da som sagt det samme hvilke av disse du bruker da det er en og samme utgang ;)

 

Når det er sagt, så burde dette lage bra med liv... Hvis du har en 200-300A dynamo og et par skikkelige batterier.

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Begge tegningene gjør det samme, så gjør som på bilde 1 så slipper du unna med litt mindre kabel. Her er det snakk om en MONOforsterker, så den har bare en utgang, men den ene utgangen er delt i to for å ha flere muligheter for tilkoblinger. Tegningen stemmer vel ikke helt med hvordan utgangene på forsterkeren ser ut, da begge plussene vel ligger inntil hverandre, og samme med minusene, men det er da som sagt det samme hvilke av disse du bruker da det er en og samme utgang ;)

 

Når det er sagt, så burde dette lage bra med liv... Hvis du har en 200-300A dynamo og et par skikkelige batterier.

Er helt sykt! :p

Utgangener er sånn som jeg har tegna de :)

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...