Gå til innhold

meget strenge befal?


Shushi

Anbefalte innlegg

Vi som har vært i Forsvaret har nok alle vært innom ferdigstilling, fordi en eller annen løk ikke har fått med seg alt ut på oppstilling. Eller om noen hadde glemt å låse skapet sitt, og befalet hadde fått tak på AG'n.

 

Var god stemning når en i troppen, en besserwisser av rang forresten, hadde glemt dette. Fenriken roper opp nummeret på AG'n og spør hvem som eier'n, hvorpå nevnte soldat forsiktig rekker opp hånda og sier at det var han. Fenrik: "Hvorfor låser du ikke skapet ditt, xxxx?!?!" Menig: "Fordi..." Fenrik: "Fordi du er en jævla nisse!!" :wee:

 

Jeg syns befal i Forsvaret hverken er for strenge eller for milde. I alle fall slik jeg har opplevd det. Man må tåle å få høre det når man har gjort noe galt, men man skal også få høre det når man har gjort noe bra. Så lenge befalet gir skryt når det er fortjent, syns jeg det bare er fint at de smeller litt med kjeften. Er jo slik man får mange av de gode historiene fra Forsvaret ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med de fleste oppover her. Rekrutten er en periode der du skal gjennomgå litt.

Og befalet tøyer strikken noe lengre enn de vil senere.

 

Mitt befal ble bare "medsoldater" etter rekrutten, vi spilte ps3 sammen, gikk på treningstudio sammen osv.

Man savnet igrunn litt det disiplinære etter noen måender.

 

Men det er jo forskjellig fra sted til sted.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vent med å uttale deg før du har vært inne Cefey. Husk også at noen avdelinger er MYE hardere enn andre på det med disiplin. Garden er neppe en av de harde avdelingene, er vel en god grunn til at de ikke fikk Afghanistan bidraget de hadde fått mast seg til...

 

Straffepushups skjer i høyeste grad, men befalet tar det samme antall pushups for at det skal være etter reglene. Har vært ganske kjørt i armene mange ganger etter sånne straffer du hevder ikke eksisterer. Evigvarende omvasker, lange joggeturer, bæring av medsoldater og lignende fysisk krevende ting hører også med til førstegangstjenestens gleder.

Eg får berre vente og bedøme selv;)

Som sagt, har fleire kompiser som var inne, på ulike avdelinger. Dei opplevde militæret stort sett som ganske avslappande, utanom eit par uker med øvelser.

 

Når befal må ta push-ups selv, så blir det nokså begrenset kor mye han greier å straffe. Om eg er befal. Eg kommer og kjafter på deg (full fortjent) og vi tar 30 push-ups. Så støtter eg på "Jens" 10min seinare. Og vi tar 50 push-ups. Så møter eg "Ola", og deretter "Jørn". Trur han Jørn slepper unna med 10-20 push-ups maks. Selv om det er han som burde staffast mest.

Løsningen på det problemet er å ta avstraffelsen når hele troppen står ute og oppstilt f.eks. Er lettere for en enkeltperson å ta innover seg at han faktisk må skjerpe seg når det gang på gang går ut over troppen. Hadde en på troppen min når jeg var på rekrutten som ALLTID var for sen, glemte ting osv, han fikk høre det etterhvert som folk ble lei av ferdigstilling og armhevinger, så han skjerpet seg og møtte opp med riktig utstyr og til rett tid etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...