Gå til innhold

Jobbe offshore - prosess, tips og erfaringer ønskes.


Anbefalte innlegg

Her kommer det nok en offshore tråd....!

 

Jeg har det siste året prøvd å søke meg jobb offshore. Men som mange andre opplever ser det ut som det er veldig trangt om nåløyet. Virker som det nesten er umulig og få en fot innenfor noen av selskapene.

 

Jeg har fagbrev i kjemiprosessfaget med resultatet meget godt. Jeg har 5 års erfaring fra prosessindustrien, samt flere års erfaring innenfor IT.

Jeg studerer fortiden deltid/privatist ved Teknisk Fagskole kjemi og prosessteknikk, er snart ferdig med 1.året og kan vise til ett karaktersnitt over 5,5.

 

Jeg har også erfaring fra brann/innsats lag hvor jeg har "jobbet" som røykdykker det siste året.

Ser ved flere stillings utlysninger at erfaring fra beredskapslag er en fordel. Virker som de som jobber innenfor prosessfaget offshore skal/bør være med i et beredskapslag, erfaringer?

 

Jeg kan også vise til verv som verneombud, aktiv innenfor fagforeningsarbeid, og deltakelse på flere prosjekter innenfor kjemi og prosesstyring.

 

Jeg har også fullført GSK med HUET, uten at det har tatt meg stort videre...!

 

Jeg har søkt på flere stillinger, uten så mye som et pip i retur bortsett fra bekreftelse på mottak av søknad. For meg virker det som det kan være vanskelig å få en fot innenfor bransjen så lenge man ikke har erfaring fra olje/gass, evnt kjenner noen som kjenner noen....

 

Jeg har også lagt inn generelle søknader ved flere av bedriftene som driver offshore, statoil, bp, conocophilips, petrolink, ikm, etc.

Har også sett på OLF sine sider og medlemsbedriftene her om eventuelle ledige jobber, men så langt befinner jeg meg fortsatt på land.

Jeg har også registrert meg ved flere bemanningsbyrårer som manpower, adecco etc.

Er det noen som har tips til andre firmaer man kan henvende seg til, både norske og utenlandske firmaer.