Gå til innhold

Spørsmål ang. installering av W7 på Raid0.


FVH

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har kjøpt ny pc i deler, og skal nå sette dette sammen.

Denne gangen har jeg kjøpt to OZC 120Gb SSD'er som jeg tenkte å kjøre i Raid0. Her skal naturlgivis OS ligge (W7 x64).

 

Men når jeg åpner manualen til hovedkortet, så ligger det et skriv som nevner at hvis BIOS er satt til RAID mode (som det vel må være for å få satt opp RAID, så må jeg loade Intel IRST Driver under installering av W7.

 

Skrivet kan sees her:

http://www.win-lite.de/wbb/index.php?page=Attachment&attachmentID=4992

 

Er dette noe jeg får muligheten til under selve installeringen fra Windows-DVD'en? Eller må jeg få tak i denne driveren og legge den inn fra en minnepenn?

 

Er det ikke slik at det aller første jeg må gjøre - før installasjon av Windows - er å sette opp Raid 0 av de to SSD'ene?

 

Hovedkortet er et ASUS P9X79 Deluxe.

 

Takker så mye for svar.

Endret av FVH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nokså sikker på at du måfå tak i denne driveren å legge inn på en minnepenn eventuellt mekke din egen windows plate hvor du slipstreamer denne driveren inn

 

 

Tusen takk for det.

Forklaringen for denne driveren er at den trenges for at systeme skal gjenkjenne optical drives koblet til sata-port.

Jeg har mine optiske drives koblet til med USB. Vil denne driveren da trenges? Eller har jeg misforstått viktigheten av den?

 

Edit. Beklager om denne tråden ligger i feil forum; var usikker på hvor jeg skulle legge den.

Endret av FVH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...