Gå til innhold

Canal Digital (frustrasjonsutbrudd)


Anbefalte innlegg

Må bare få ut litt damp her. Kan jo være jeg ikke er alene...

 

Flyttet like før jul, og meldte fra om dette til Canal Digital. Jeg sa ifra at jeg allerede har dekoder og tallerken, men kunderservice sier de skal sende meg nytt siden jeg velger å fremdeles være kunde. (hyggelig gjort så langt)

 

Det som skjer er at etter et par uker, får vi ny dekoder og slikt i Posten, samt at et par karer fra et moneringsselskap og skal sette opp ny parabol. (dette har jeg allerede gjort for lengst)

 

Tenker ikke mer over det før jeg etter en måned får dobbelt opp med regninger, en Posten og en som vanlig i nettbanken. Tar en telefon til Canal Digital, og de sier at jeg hadde bestilt et nytt abonnement. Altså har jeg da to abonnement, og må betale for begge (samt alle kanalpakkene), siden de har 2 måneders oppsigelsestid. De sier det er for sent å angre kjøpet, siden det er gått over 14 dager. Er ikke sammarbeidsvillige i det hele tatt. Jeg får heller ikke si opp kanalpakkene (som jeg har hatt i flere år og nå mp betale dobbelt for) fordi de mener jeg er ny kunde med ny bindingstid.

 

Jeg skjønner at både jeg og Canal Digital kan ha gjort en feil her, men jeg meldte uansett FLYTTING, npe de ikke kunne misforstå og de bure ha vært forståelsesfulle da jeg ringte tilbake.

 

Nå er jeg heldigvis ferdig med å betale dobbelt, men får ikke lagt meg inn som ny kunde på sidene deres (er jo allerede "kunde" fra før), kanalene på dekoderen bytter plass hver bidige dag når jeg slår den på, og lyden skurrer når jeg bruker HDMI-kabel. Disse tingene ringte jeg de om i dag, men fikk ingen som helst hjelp. Etter å ha blitt satt over den fjerde gangen la jeg bare på...

 

EDIT: På toppen av det hele har det ringt en selger fra Canal Digital omtrent en gang i uken siste to måneder for å spør hvorfor jeg har sagt opp(!), og vil komme med et enda bedre tilbud?! Vil de ha nye kunder, spør jeg...

Endret av Ranglefanten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne ville jeg lagt ut i juss-kategorien og hørt om det var noe å hente på å stevne Canal Digital til et forlik.

 

Dette hørtes jo helt vanvittig ut. Ville ikke gitt meg så lett, selv om det sikkert føles som om man kjemper mot en overmakt.

 

 

Er ikke interessert i å gå videre med saken, da det er en liten mulighet for at det er min egen feil som har takket ja til et nytt abonnement da jeg ringte for å melde flytting. Poenget mitt er at de er svært urimelige og lite samarbeidsvillige overfor sine kunder...

 

Er de slik bare mot meg, eller er de generelt noen kranglefanter overfor alle kundene sine?

Endret av Ranglefanten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...