Gå til innhold

[Løst] Minecraft server problem


Stian838

Anbefalte innlegg

Hei!

Prøver å lage/holde Minecraft server for meg og nokon av vennene mine. Tok min bærbare og installerte linux (ubuntu).

Har nå satt opp serveren med plugins og eg har portvidereført.

 

Men problemet mitt er at når eg kommer innpå serveren, så kan eg gå rundt i nokre sek. før blokkene henger seg opp (eg øydedegg blokkene, men kjem tilbake etter nokon sek.).

Og så får eg feilen : Cthhv.png

Eller: Internal exception: java.net.socketException: Connection reset by peer: socket write error

Og alt eg får på server info-en er at Stian838 lost connection: disconnect.endOfStream eller disconnect.genericReason.

 

Eg har prøvd å skfte til trådlaus USB pinne på min stasjonære i staden for kabel = funka ikkje

Reinstallerte Minecraft = funka ikkje

Prøvde vanilla Minecraft server = funka ikkje

Lukka andre program som brukte internet = funka ikkje

Har ikkje prøvd å fått venner til å koble til, dei er alle bortreist.

 

Nokon som har nokre forslag?

Endret av Stian838
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du åpnet porten 25545 i ruteren din?

 

Standard Mincraft port er forøvrig 25565.

 

Ascubal rettet meg der!

 

Noe annet som går ann er å gi java mer ram.

denne linken viser deg hvordan dette gjøres:

http://www.minecraftforum.net/videos/view-7059-how-to-give-java-more-ram-make-minecraft-faster/

 

men det er ikke sikkert det er dette som er problemet ditt. for da bruker teksten "OUT OF MEMORY" å komme

Lenke til kommentar

Har åpna porten.

Har prøvd å slette verdenen.

 

Minne til serveren går fint, trur Minecraft på min stasjonære med 8gb skulle halde, men kan alltids la han få litt meir.

 

Hadde java 7 32-bit og java 7 64-bit på den stasjonære, sletta 32-bit.

 

Har Java 6 på ubuntu pc-en, fekk ikkje heilt til å installere java 7, og veit ikkje om det er 32-bit eller 64-bit. Nokon som veit kor eg sjekker dette, og kor eg installerer java 7 64-bit til ubuntu?

Endret av Stian838
Lenke til kommentar

Har Java 6 på ubuntu pc-en, fekk ikkje heilt til å installere java 7, og veit ikkje om det er 32-bit eller 64-bit. Nokon som veit kor eg sjekker dette, og kor eg installerer java 7 64-bit til ubuntu?

 

for å instalere java 64 bit må du gjøre det fra en 64 bits nettleser. viss du har OS med 64 bit skal du ha både explorer 32 og 64 bit.

 

men viss du ikke har det finner du vell nedlastning til det på nette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...