Gå til innhold

Smartphone på budsjett


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Er på utkikk etter en relativt enkel smartphone til å erstatte min gamle og slitne samsung. Jeg trenger ikke noe veldig fancy, men vil gjerne ha en telefon med god byggekvalitet og som jeg kan bruke i en 2-3 år uten at den føles treig eller uresponsiv. I tilegg til å ringe/smse er det viktig for meg at telefonen er relativt god på musikk, og det er best om den støtter spotify. Jeg ønsker også at den skal ha en god of ryddig kalenderfunksjon. God skjerm er alltid et pluss, men jeg kommer nok ikke til å bruke mobilen til å se så mye på media, så det er viktigere at den er god å ha med seg rundt. Godt kamera er ikke viktig for min del i det heletatt, men kan jo være et pluss.

 

Jeg tenker et budsjett på rundt 1000-2000 kroner, men kan strekke meg opp i 2500-3000 kroner om dette gjør at jeg får bedre valuta for pengene.

 

Mobiler jeg har sett på som frister er hitil (i rekkefølge av økende pris)

 

- LG p500 Optimus One

- Samsung GT-S5830 Galaxy Ace

- Huawei U8860 Honor

- LG P990 Optimus 2X

 

Jeg syns p500 virker meget, meget god for prisen og den får utrolig mye skryt, men er litt bekymret for at den er noe utdatert og derfor ikke helt kan sammenligne med nyere telefoner. Jeg så i en annen tråd at Optimus 2X ikke anbefales så sterkt, men syns den virker bra, noen som har noen eksempler på hvorfor jeg ikke bør gå for akkurat denne? Akkurat nå står det nok mest mellom Galaxy Ace og Huawei Honor.

 

Alle innspill og andre forslag taes imot med et stort takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar så langt! Så langt ser det altså ut som Huawei Honor er telefonen å gå for.

 

Er det noen so eventuelt har alternativer til ca. samme pris?

 

I mitt forsøk på å lære mer om Honor har jeg lest en del reviews, og da ser jeg ofte at den blir satt opp mot Samsung Galaxy W, men at Samsungen har en smule bedre skjerm (men litt mindre skjerm), og at Galaxy W er en smule raskere på nettverksoverføringer. Se f.eks denne sammenligningen.

 

Noen som har noen gode argumenter som kan dytte meg i enten retning av Honor eller Galaxy W? =)

 

Takk igjen!

Lenke til kommentar

Nokia Lumia 710 kanskje?

Folk som har den sier at den gir god verdi for pengene.

 

Vurderte denne en stund, men liker ikke helt det at jeg da ikke får muligheten til å bruke microSD for bedre lagringsplass. Vil ta en titt på om den har andre faktorer som veier opp for ulempene, så takk for forslaget! =)

Lenke til kommentar

Nokia Lumia 710 kanskje?

Folk som har den sier at den gir god verdi for pengene.

 

Vurderte denne en stund, men liker ikke helt det at jeg da ikke får muligheten til å bruke microSD for bedre lagringsplass. Vil ta en titt på om den har andre faktorer som veier opp for ulempene, så takk for forslaget! =)

Ser den.

 

Uansett er det lurt å huske at MWC er rett rundt hjørnet, og det vil si at nye mobiler blir annonsert. Kanskje smart å vente til den er over, før du går for nytt innkjøp.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Stryk hvertfall Lg optimus p500 fra lista de!

Hatt denne siden den kom og i hovedsak: er jævla treg, dårlig lagringskapasitet (likevel om minnekortestøtte, men det hjelper ikke)

 

Jeg har tittet en god stund nå etter ny, og har sikla på samsung s2.

Men kommer nok til å kjøpe meg Huawei U8860 Honor (som gave til meg selv på bursdagen min imorgen, når jeg kommer hjem fra jobb idag.)

 

Er medium bruker på tele og har til nå chamion 0.- og slått av all data og bruker kun data over wifi pga kostnad.

Tror jeg kommer til å oppgradere til Fastpris S så har jeg tilrådighet 500MB pr mnd og slippe styre med å passe på slå av datatrafikk.

 

Synspunkt på abbo (om jeg kan låne tråden til det spørsmålet?)

Hvis ikke så tar jeg gjerne imot på PM (evt lage egen tråd på dette)

 

****edit****

Beklager, ser nå at tråden er "gammel".. (trenger briller.. ) :wee:

Så du har sikkert handla tlf.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...