Gå til innhold

Min iPhone 4s vil ikke motta samtaler eller meldinger


kalli

Anbefalte innlegg

Hei!

I går begynte plutselig iPhonen min å oppføre seg rart. Fikk en melding fra Telenor om at jeg hadde mottatt en MMS som jeg måtte gå inn på Mine Sider for å se. Hvorfor fikk jeg ikke bildet rett på telefonen (Første gang jeg har mottat MMS)? Snakket med avsender og fikk beskjed om at bildet var blitt sendt dagen før. Hvorfor fikk jeg den dagen etter?

Og nå når jeg sender SMS får mottageren meldingen, men jeg får beskjed om at meldingen ikke er sendt. Og om de svarer på meldingen får jeg den ikke, selv om det står på deres telefon at den er sendt til meg.

Jeg kan heller ikke ringe. Det vil si, jeg kan ringe, men får ikke summetone. Og likevel ringer det i telefonen som blir ringt til. Om jeg trykker avbryt når jeg skal ringe bare fortsetter den å ringe hver gang jeg trykker på telefon-ikonet helt til jeg restarter telefonen.

 

Hva skjer med iPhonen min!? Mottar ikke MMS, klikker når jeg skal ringe, kan ikke ta imot samtaler, ikke ta imot meldinger, og får beskjed om at meldingene jeg sender ikke blir sendt.

Har prøvd å resette den, men hjalp ikke.

 

Håper noen gidder lese dene posten og kanskje vet råd, eller har opplevd det samme.

 

Setter stor pris på bra svar :)

 

 

Frustrert, frustrert, frustresrt...!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste du kan forsøke er egentlig å gjenopprette telefonen som en ny enhet via iTunes. Om det ikke utgjør noen forskjell så må telefonen leveres/sendes inn til service der den ble kjøpt.

 

Er du heldig så er det en softwarefeil som rettes ved gjenoppretting. Er du uheldig er det hardwarefeil, og da er det trolig en reklamasjonssak.

Lenke til kommentar

Synkroniser mobilen mot icloud. Da får du alle kontaktene igjen, eter gjenopprettingen, ved å logge deg inn igjen.

 

Du finner dette på instillinger, og deretter icloud. Sørg for at kontakter osv er markert som på.

 

Evt, hvis du har kjøpt telefonen i butikk, kan du be dem gjøre hele dette arbeidet for deg. Altså gjenoppretting og backup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...