Gå til innhold

Sniktitt: Apple Meldinger


Anbefalte innlegg

Tenke seg til å synes en oppdatering til iMessage er verdt å vite om!

 

For oss som faktisk bruker OSX og iChat er dette en velkommen nyhet. Funnet opp hjulet på nytt? Nei. Forbedret nåverende versjon, med nye og nyttige funksjoner - JA! Verdt å vite for oss som bruker OSX - ja.

 

Man skal jammen få høre det om man liker Apple-produkter i disse dager.

 

Forøvrig, Raptus_ - du får brukt Google Chat helt fint via både iMessage og nye Messages

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Støtter sjeldent de som kritiserer siden for å legge ut nyheter, det var et greit oppslag, men jeg syntes Apple har alt for mye ære for å finne opp ting de bare stjeler. "Facetime" Var imotsetning til hva Steve Jobs sa, noe jeg hadde sett før. Faktisk hadde jeg det på telefonen min som var en av de første med 3g i Norge. Apple bringer mye flott til bordet, men jeg syntes ikke de skal ta æren for ting de ikke har oppfunnet.

 

Hva legger du i ordet stjele? Med din logikk er ekstremt mange som driver med innovasjon pr. definisjon tyver. Som jeg skrev i noen innlegg tidligere, Xerox fant opp det grafiske brukergrensesnittet, men både Apple's mac og Windows som igjen kopierte Apple var drastiske forbedringer til originalen. T-Forden var bilen som ble tilgjengelig for massene, men den også var forferdelig tungvint å bruke i forhold til andre masseproduserte biler som bygde på det samme prinsippet men forbedret det.

 

Og det samme kan du se i så vel som alle oppfinnelser som menneskeheten har brukt oppover tidene. De blir kopiert, forbedret og solgt videre.

 

Å kopiere er ikke det samme som å stjele (hvis ingen har tatt patent på en oppfinnelse da, selvsagt. Men softwarepatenter er av djevelen det vet alle).

Lenke til kommentar

For oss som faktisk bruker OSX og iChat er dette en velkommen nyhet. Funnet opp hjulet på nytt? Nei. Forbedret nåverende versjon, med nye og nyttige funksjoner - JA! Verdt å vite for oss som bruker OSX - ja.

 

Selvsagt. Hadde det vært en revolusjonerende nyhet skulle jeg selvsagt vært tilbøyelig til å være enig at det hadde vært verdt en egen artikkel. Men dette blir bare for dumt. Kommer det da også snart en artikkel om at adresselinja i Safari skal få innebygd søkefunksjonalitet? For det er jo også en STOR nyhet i OSX Mountain Lion. Selv om Google Chrome har hatt det en evighet...

Jeg er en av svært mange som daglig bruker Outlook i mange timer. Har ikke sett at det har poppet opp nyhetsartikler på ny funksjonalitet der opp gjennom tiden?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

For oss som faktisk bruker OSX og iChat er dette en velkommen nyhet. Funnet opp hjulet på nytt? Nei. Forbedret nåverende versjon, med nye og nyttige funksjoner - JA! Verdt å vite for oss som bruker OSX - ja.

 

Selvsagt. Hadde det vært en revolusjonerende nyhet skulle jeg selvsagt vært tilbøyelig til å være enig at det hadde vært verdt en egen artikkel.

 

Stopp pressen! Wirrumsen mener vi kun skal trykke nyheter av Revolusjonerende grad heretter. Legg ned arbeidet folkens!

 

Gjelder dette forresten nyheter på generell basis? Skal vi stoppe avisoppslagene dersom ikke tredje verdenskrig tilfeldigvis bryter ut i morgen?

 

Hint: Selv om det ikke interesserer deg, kan det kanskje(?) være interessant for andre ...

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Hint: Selv om det ikke interesserer deg, kan det kanskje(?) være interessant for andre ...

 

Og derfor hinter jeg om at jeg ønsker meg artikler om ny funksjonalitet i Outlook. Nettopp fordi det kan være interessant for mange andre.

 

Og om du slet med å ta undertonen i innlegget: det virker å være en svært lav terskel for å pumpe ut Apple-artikler. Er det ikke "ny" funksjonalitet som skal omtales, er det ethvert rykte om "nye" produkter. Se for eksempel på oppstyret før Apple kom med sin "revolusjonerende" iphone 4S. Daglig i ukevis før den ble offisiell var det kamp om å komme med rykteartikler om den nye iphone. Og ryktene viste seg å være feil hele veien. Selv dagen før slipp var det i Amobil en artikkel om at det var bortimot 100% sikkert at iphone 5 kom til å se ut som på et bilde... Og dagen etter kom Apple med iphone 4S som var bortimot kliss lik iphone 4...

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Og derfor hinter jeg om at jeg ønsker meg artikler om ny funksjonalitet i Outlook. Nettopp fordi det kan være interessant for mange andre.

 

Og om du slet med å ta undertonen i innlegget: det virker å være en svært lav terskel for å pumpe ut Apple-artikler. Er det ikke "ny" funksjonalitet som skal omtales, er det ethvert rykte om "nye" produkter. Se for eksempel på oppstyret før Apple kom med sin "revolusjonerende" iphone 4S. Daglig i ukevis før den ble offisiell var det kamp om å komme med rykteartikler om den nye iphone. Og ryktene viste seg å være feil hele veien. Selv dagen før slipp var det i Amobil en artikkel om at det var bortimot 100% sikkert at iphone 5 kom til å se ut som på et bilde... Og dagen etter kom Apple med iphone 4S som var bortimot kliss lik iphone 4...

 

Jeg kan til en viss grad forstå frustrasjonen din angående mindre ting som artikkelen omtaler (selv om det ikke gjør dette irrelevant). Men når du begynner å klage over nyhetsdekningen av iPhone, en telefon svært mange mennesker bruker og som derfor vil ha en mye bredere interesse ser jeg ikke argumentasjonen din.

 

Uansett, et godt tips hvis du føler at du nærmest får raserianfall av å lese om iphone, ipad i+++ er at du blar deg over til noe annet å lese.

 

Outlook er jo ikke hyper-relevant den heller, men jeg tror neppe en artikkel om funksjonalitet i Outlook (jeg hadde ikke brydd meg) hadde utløst et så utrolig (men merkelig) engasjement som b.la du utviser.

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

 

Støtter sjeldent de som kritiserer siden for å legge ut nyheter, det var et greit oppslag, men jeg syntes Apple har alt for mye ære for å finne opp ting de bare stjeler. "Facetime" Var imotsetning til hva Steve Jobs sa, noe jeg hadde sett før. Faktisk hadde jeg det på telefonen min som var en av de første med 3g i Norge. Apple bringer mye flott til bordet, men jeg syntes ikke de skal ta æren for ting de ikke har oppfunnet.

 

Hva legger du i ordet stjele? Med din logikk er ekstremt mange som driver med innovasjon pr. definisjon tyver.

Som jeg skrev i noen innlegg tidligere, Xerox fant opp det grafiske brukergrensesnittet, men både Apple's mac og Windows som igjen kopierte Apple var drastiske forbedringer til originalen. T-Forden var bilen som ble tilgjengelig for massene, men den også var forferdelig tungvint å bruke i forhold til andre masseproduserte biler som bygde på det samme prinsippet men forbedret det.

 

Og det samme kan du se i så vel som alle oppfinnelser som menneskeheten har brukt oppover tidene. De blir kopiert, forbedret og solgt videre.

 

Å kopiere er ikke det samme som å stjele (hvis ingen har tatt patent på en oppfinnelse da, selvsagt. Men softwarepatenter er av djevelen det vet alle).

 

At Apple sjeler ideer og ikke kopierer dem er vel Apple's egen ord? :)

 

Good artists copy great artists steal - Steve Jobs

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...