Gå til innhold

Ny Smartphone med Android - hvilken?


Selvin

Anbefalte innlegg

Nå har jeg surfet markedet litt, men problemet er jo bare at det er så utrolig mange telefoner! Huff! I tillegg er det mye delte meninger rundt omkring..

 

Har lurt på Samsung Galaxy SII men denne begynner å bli litt vel gammel synes jeg. Har i tillegg sett på Motorola Razr og Samsung Galaxy Nexus, men her er det både positive og negative erfaringer.

 

Er SII fortsatt kongen på haugen når det gjelder Android? Bør jeg vente til fremtidige modeller kommer? Det er sterkt ønskelig med Android 4.0.

 

Selvin :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Selvin!

 

Er litt i samme båt som deg etter å ha ødelagt min Samsung Galaxy SII etter et lite uhell. Heldigvis har jeg forsikring og får forhåpentligvis tilbake på denne. Som du sier selv begynner SII å bli gammel, den fyller faktisk året i mai. Selv om den fortsatt er en av de aller beste telefonene på markedet så kommer det såpass mye nytt nå i månedene fremover at jeg utvilsomt ville ha ventet litt.

 

Alternativene for meg er i dag følgende:

 

- Sony Xperia S: 4,3" skjerm, 720p-oppløsning, Sony Bravia Engine skjermteknologi, lekkert design og solid byggekvalitet, dualcore-prosessor på 1,5ghz, 1GB minne og god lagringskapasitet. Denne frister veldig og er på markedet allerede tidlig i mars om vi skal tro de som har telefonen ute for forhåndssalg. Med Xperia S får du også den første telefonen til Sony etter skilsmissen fra Ericsson, og ikke minst får du en telefon som skiller seg litt ut designmessig. Får også Android 4 i løpet av mars i følge ryktene.

 

- Samsung Galaxy Nexus: En frontfigur for Android 4, fantastisk og stor skjerm, pent design, får oppdateringer først og kjører vanilla android. Har vært aktuell for min del, men blit litt for lik min gamle SGSII til at den frister nok. Litt raskere og litt bedre skjerm, ellers ganske lik.

 

- Samsung Galaxy S3: Ryktes å bli lansert senere i vår, og med release på forsommeren. Kommer som SII gjorde i fjor til å bli årets virkelige teknobombe. Det ryktes om fire kjerner, hd-oppløsning, super amoled plus-skjerm og plenty av alt annet du kan ønske deg. MEN, vi vet ingenting utover ryktene, verken om specs eller utgivelsesdato. Derfor er jeg lunkenper i dag.

 

- Motorola Razr/Razr Maxx: Razr er SYLTYNN! Herlig design, fantastisk byggekvalitet, nydelig skjerm og er kjapp som få andre. Det eneste jeg har å trekke ned på et at telefonen er i største laget. Den er bred og høy for en 4,3" å være, og med normale hender er den ganske heftig. Jada, vet det finnes Galaxy Note og Nexus, men disse har mindre ramme rundt skjermen og er i så måte mer "effektive" i å utnytte overflaten til telefonen. Razr Maxx er muligens på vei inn, med mye bedre batterikapasitet og en litt tykkere ramme (fortsatt under centimeteren). Et godt valg, og den tøffeste utfordreren til SII i 4,3"-klassen.

 

- Motorola Droid 4: Drømmetelefonen min kommer fra Motorola, men er foreløpig ikke lansert i Europa, det vil si at det trolig kun blir med drømmen per i dag. Denne er rimelig identisk med Razr, men har litt mindre skjerm (4") og et utskyvbart QWERTY-tastatur. Kanskje den dukker opp i England eller lignende til sommeren, da er det i hvert fall mulig med import. Har hatt Motorola før og har vært kjempefornøyd.

 

- Sony Ericsson Xperia Arc S: Et greit alternativ som ikke koster skjorta. Oppgradert Arc med raskere prosessor. Pent design, bra skjerm, bra kamera og kjappe menyer.

 

Det var noen av mine ytringer :)

 

Lykke til med valget! Selv tror jeg at jeg går for Sony Xperia S når den kommer neste måned, så får jeg heller oppgradere til SIII eller Motorola Droid 4 om de skulle bli tilgjengelige og altfor fristende :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg surfet markedet litt, men problemet er jo bare at det er så utrolig mange telefoner! Huff! I tillegg er det mye delte meninger rundt omkring..

 

Har lurt på Samsung Galaxy SII men denne begynner å bli litt vel gammel synes jeg. Har i tillegg sett på Motorola Razr og Samsung Galaxy Nexus, men her er det både positive og negative erfaringer.

 

Er SII fortsatt kongen på haugen når det gjelder Android? Bør jeg vente til fremtidige modeller kommer? Det er sterkt ønskelig med Android 4.0.

 

Selvin :)

 

Galaxy s2 kongen på haugen? Neeh, dream on :p Hørt om Galaxy Note? Ja, den svære ;) Telefonen med HD skjerm, penn og 1,4 ghz dual-core :D Denen telefonen er helt utrolig og imponerer stadig! VAr også skeptisk til telefonen i starten og følte den var alltfor stor... Men så kjøpte jeg den og har aldri vert mer fornøyd med en mobil. Passer utmerket i lomma, men du legger merke til den. Kameraet er supert og pennen er helt suveren! :D

 

Legge med en link ;)http://www.amobil.no/artikler/samsung_galaxy_note/104521

 

Viss ikkje vill i hvertfall jeg si at nexus er et betre kjøp enn s2. Du kan forsåvidt vente til sony xperia s og huawei aspend ... kommer i butikkene ;)

 

Ps: Det er jo også snart MWC i barcelona. En stor mobil messe og det forventes at mye blir lansert ;) Følg med og se da vel :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...