Gå til innhold

hjelp med lesing av fil etter kompilering


Anbefalte innlegg

Driver med et skoleprosjekt nå, og har et lite problem:

 

Når jeg leser fra fil, bruker jeg en syntax som henter katalogen til filen. Dette funker fint i Netbeans, men når jeg kompilerer koden og skal kjøre det selvstendig, funker det ikke. Jeg ser fra winrar at filen ligger der i samme struktur, men jar filen klarer tydeligvis ikke å lese innad i jar filen

 

Noen som kan hjelpe meg?

 

 

String strClassPath = System.getProperty("java.class.path");

String filename = strClassPath+"/torat/resources/countryinfo.txt";

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herr Marø, dette hadde jeg ikke ventet av deg. Kan du ikke ta deg tid til å formulere et svar selv, så bør du la være å poste her inne. Dessuten har artikkelen du linker til lite å gjøre med det trådstarter spør om.

 

Siden det ikke var noen svar her så følte jeg for å hjelpe, selv om jeg ikke kjenner Java noe særlig lenger. Jeg beklager at jeg ikke skrev noe mer, men hadde ikke tid.

 

På meg virket det som om TS trodde han kunne pakke en ressursfil inn i en jar og så forholde seg til den som om den lå på filsystemet. Det går vel ikke?! Så løsningen er embedded resources, og linken min viser hvordan man legger det til og så aksesserer det. Hvis TS er interessert så leser han artikkelen og finner ut av det. Jeg har desverre ikke noe mer å tilføre, men følte det jeg gjorde kunne løse TS's problem...

Endret av torbjørn marø
Lenke til kommentar

Jeg er også tilhenger av hjelp til selvhjelp og synes det er greit å peke til noen som har et bedre svar enn å skrive en lang avhandling selv.

 

Uantsett hvis du skal ha tak i en fil som ligger inni jar filen kan du bruke getResource(...)/getResourceAsStream(...):

 

InputStream resourceAsStream = Thread.currentThread().getContextClassLoader().getResourceAsStream("my.file");

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...