Gå til innhold

"unknown cpu type" athlon xp 2500+ (barton)


Xjes

Anbefalte innlegg

Jeg har ett problem...

 

Før hadde jeg en Athlon XP 2100+ 333FSB på ett MSI AK77-333 Hovedkort. Den klarte jeg å svi... (tror ikke jeg ødela noe annet...)

Nå kjører jeg en Athlon XP 2500+ 333FSB på samme hovedkort, men i biosen står det "Unknow CPU type" og den er bare 1.4Ghz !!!

 

Kan noen som har peil vennligst hjelpe meg...

 

Det er et klistermerke på eska til hovedkortet, der står det "Thoroughbred Ready" og jeg har 2500+ barton...

 

HJELP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

anntar at hk ditt ikke støtter barton offisielt... en xp2500 er ikke en t-bred, men en barton og det forklarer "unknown cpu"

 

står det samme til meg, og hk mitt støtter heller ikke offisielt barton.

 

 

du må stille i biosen for å få cpu`n på den hastigheten den egentlig skal på...

 

 

en xp2500 skal ha multiplier på 11x og fsb på 166

 

det er ikke sikkert rammen din tåler slike hastigheter, så da får du i så fall heller øke multiplier i steden for FSB...

Lenke til kommentar
anntar at hk ditt ikke støtter barton offisielt... en xp2500 er ikke en t-bred, men en barton og det forklarer "unknown cpu"

 

står det samme til meg, og hk mitt støtter heller ikke offisielt barton.

 

 

du må stille i biosen for å få cpu`n på den hastigheten den egentlig skal på...

 

 

en xp2500 skal ha multiplier på 11x og fsb på 166

 

det er ikke sikkert rammen din tåler slike hastigheter, så da får du i så fall heller øke multiplier i steden for FSB...

 

Jeg klarer ikke stille på multiplier i bios, hvorfor??? Rammen min funker ikke på 166FSB, men d går ikke ann å stille på mutliplier...

Kan du forklare hvordan? takk :D

Lenke til kommentar
anntar at hk ditt ikke støtter barton offisielt... en xp2500 er ikke en t-bred, men en barton og det forklarer "unknown cpu"

 

står det samme til meg, og hk mitt støtter heller ikke offisielt barton.

 

 

du må stille i biosen for å få cpu`n på den hastigheten den egentlig skal på...

 

 

en xp2500 skal ha multiplier på 11x og fsb på 166

 

det er ikke sikkert rammen din tåler slike hastigheter, så da får du i så fall heller øke multiplier i steden for FSB...

 

Jeg klarer ikke stille på multiplier i bios, hvorfor??? Rammen min funker ikke på 166FSB, men d går ikke ann å stille på mutliplier...

Kan du forklare hvordan? takk :D

 

Kjørte du ikke den gamle cpuén på 166 da? Det var jo en cpu på 333 Mhz det også.

Lenke til kommentar
Den forrige cpu'en var en 2100+ T-Bred 266FSB, altså ikke en 333FSB.

Kan den forklare noen ???

 

Akkurat. Du skrev tidligere at det var en 333 Mhz. Kjenner ikke til HKét ditt, men det støtter vel ikke cpu med 333Mhz da (ser jo sånn ut). Da må du underklokke (sette fsb på 133 som før). Da blir det 133 x 11 = 1463 Mhz (hvis du kan sette mp til 11).

 

Du har ram og cpu som støtte 333 Mhz fsb. Hvis ikke en bios flash kan gjøre noe med det. Så må du handle nytt Hk for å kunne benytte cpu og ram på orginale hastigheter.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Først av alt vil jeg bare informere om at hovedkortet ditt IKKE er ett MSI kort, men ett AOpen, info om hovedkortet finnes på denne siden. For det andre, AMD Athlon XP2100+ kjører ikke med 333MHz FSB som standard, men 266MHz. Som det også står på AOpen sine hjemmesider takler ikke hovedkortet prosessorer med FSB på høyere enn 266MHz. Dersom du har klart å kjøre prosessoren på 333MHz, vil det si at hovedkortet ikke støtter "Barton" kjernen. Dette burde du vel egentlig funnet informasjon om før du kjøpte prosessoren?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å flashe bios, men ser ikke ut til å funke...

Jeg installerte R1.04 BIOS, men jeg fikk ikke helt med meg om d gjør slik at kortet takler 333FSB, hvis noen vet om et eller annet som kan få det til å funke på 333FSB så hadde jeg vært takknemlig.

 

btw... kortet er Aopen, ikke MSI... :p tok feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...