Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hoste CS game bak firewall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo jeg har en Billion Router som gjør at det ikke går ann å spille på samme server i cs over Internett via lan. (Det er slusk)

 

Hvis noen vet hva man må gjøre får å fikse det så trenger jeg noen gode råd?? :grin:

 

Eventuelt noen som kan anbefalle en router som ikke er for dyr eller som er no dritt! :smile:

 

Takk for din hjelp......

 

 

BILLION ROUTER ER NO DRITT

 

[ Denne Melding var redigert av: *DvL* på 2002-02-09 01:02 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: *DvL* på 2002-02-09 01:04 ]

Lenke til kommentar

jeg har aldri vært borte i rutere før, men jeg vet at flere av disse er programmerbare....

 

En Brannmur stopper kommunikasjon på alle porter som du ikke spesifiserer spesiellt til å kommunisere på..

 

Cs og half-life bruker port 27015,27016,27017 osv...

prøv å åpne disse portene.

les manual på hvordan dette gjøres...

 

Utrolig mye en kan lære av å lese bruksanvisning :smile:

 

Er ikke det typisk normenn da? koble til først...så; når problemene kommer - ringe kundeservice og klage :smile: eller i dette tilfellet spørre etter hjelp på diverse forum..

 

Men som sagt jeg har aldri sett en ruter i hele mitt liv, så jeg er egentlig inhabil på dette området

 

Mvh Thomas Nilsen

Lenke til kommentar

Du trenger i utgangspunktet å åpne 2 porter.

 

27005 og 27015

 

Hvis du ønsker å ha serveren kjørende på en annen port en 27015 (som er default), må du jo åpne tilsvarende port i din firewall.

 

Hvis serveren kjører på en annen maskin en selve firewall boxen/maskinen (og du har flere maskiner bak firewallen) så må du diriger trafikken på de 2 portene til den maskinen som kjører CS serveren.

Lenke til kommentar

Er det virkelig så greit å hoste et halflife eller CS game bak router? Jeg kjenner ikke den aktuelle routeren, men ville vel anta at den kjører en form for masquerading, dvs. at det på maskinene bak router/firewall er lokale IP-adresser. I så fall mener jeg at det er noe med Halflife MP protokollen som gjør at dette ikke funker uten en spesiell utility på router, selv om du definerer redirect for innkommende trafikk til riktig maskin for de aktuelle porter på routeren.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-09 13:34, paalel skrev:

Er det virkelig så greit å hoste et halflife eller CS game bak router? Jeg kjenner ikke den aktuelle routeren, men ville vel anta at den kjører en form for masquerading, dvs. at det på maskinene bak router/firewall er lokale IP-adresser. I så fall mener jeg at det er noe med Halflife MP protokollen som gjør at dette ikke funker uten en spesiell utility på router, selv om du definerer redirect for innkommende trafikk til riktig maskin for de aktuelle porter på routeren.


dette var gresk for meg... du forvirrer mer enn hjelper :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-09 13:34, paalel skrev:

Er det virkelig så greit å hoste et halflife eller CS game bak router? Jeg kjenner ikke den aktuelle routeren, men ville vel anta at den kjører en form for masquerading, dvs. at det på maskinene bak router/firewall er lokale IP-adresser. I så fall mener jeg at det er noe med Halflife MP protokollen som gjør at dette ikke funker uten en spesiell utility på router, selv om du definerer redirect for innkommende trafikk til riktig maskin for de aktuelle porter på routeren.


 

Slutte å skape broblemer som ikke eksiterer.

Enkelt og greit som andre har sagt:

Du har interne ip'er bak firewall'en/routeren din. Sett routeren til og route portene som du ønsker (i CS blir det vel noe a la :27015 ja) til den interne ip'en som serveren kjører på. Heter ikke router for ingenting. Enkleste er å bruke standar NAT tabeller. Har ikke routeren din det så har du kjøpt feil type router. NAT er sikkert og enkelt og sette opp.

Samme gjelder for FTP og andre typer servere som kjører på spesifikke porter. (Må vel ikke nevne FTP på dette forumet. Blir vel banna da :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-09 15:40, Zamoht skrev:

Quote:


On 2002-02-09 13:34, paalel skrev:

Er det virkelig så greit å hoste et halflife eller CS game bak router? Jeg kjenner ikke den aktuelle routeren, men ville vel anta at den kjører en form for masquerading, dvs. at det på maskinene bak router/firewall er lokale IP-adresser. I så fall mener jeg at det er noe med Halflife MP protokollen som gjør at dette ikke funker uten en spesiell utility på router, selv om du definerer redirect for innkommende trafikk til riktig maskin for de aktuelle porter på routeren.


dette var gresk for meg... du forvirrer mer enn hjelper :smile:

 

Det han sier er at brannmuren/ruteren funker på den måten at den omskriver all trafikk som går ut på internett fra en av maskinene bak brannmuren slik at det ser ut som den kommer fra ruteren. Tilsvarende omskriver den alt som kommer inn (tilbake) fra internett til en maskin på lokalnettet ditt slik at det ser ut som det kommer fra ruteren. Dette kalles masquerading (eller NAT, Network address translation). Brannmuren sørger hele tiden for å holde styr på hva som skal hvor. På den måten er kun brannmuren synlig fra internett, og maskinene på innsiden ser egentlig bare brannmuren de også.

 

Hvis det fortsatt er uklart, er kanskje denne URLen et bra sted å starte:

 

http://www.linuxdoc.org/HOWTO/Firewall-HOWTO.html

 

Denne er linuxspesifikk, men har en seksjon om brannmurer først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...