turbo911 Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 Skal ha meg en ny pc til maks 4500. Helst 13 og 14 tom. Skal bruke den mest til surfing, musikk og litt skolearbeid. Og kanskje spille litt bilspill. Hvis jeg skal spille litt trenger man dvd spiller på pc'n da` Behøver ikke å være altfor tung heller. Har sett litt på denne: https://prisguiden.no/produkt/asus-u31sd-150085
srbz Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 Den maskinen har 8 cellers batteri, det er kanon. Har selv en Asus U31F med 8 celler, den holder gjerne 7-8 timer på én lading hvis jeg setter på strømsparing. Enkelte spill krever DVD for å kunne spilles, men dette kan du kanskje løse med DAEMON Tools. Alternativt finnes det alltids eksterne spillere du kobler til via USB. Alt avhenger egentlig av hvilke spill du sikter mot. Men bare så det er nevnt: maskinen er ikke spesielt kraftig, og du bør ikke forvente allverdens spillytelse.
turbo911 Skrevet 9. februar 2012 Forfatter Skrevet 9. februar 2012 Har du noen andre anbefalinger til pc?
srbz Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 Denne har kraftigere skjermkort og større harddisk, men noe svakere batteri. Litt over budsjett, men mer spillvennlig. Denne har noenlunde samme speccs som den du selv linker til, dog forrige generasjon i3, men til gjengeld 500 kr billigere. Det er den jeg har selv. Surfing, musikk og tekstredigering takler absolutt alle maskiner på markedet. Spill er derimot en annen sak. Kommer mye an på spillets maskinvarekrav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå