Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Reklamasjon på verksted jobb


Anbefalte innlegg

Hallo. Har et par problemer ang reklamasjon på en jobb utført på verksted.

 

Jeg har nylig kjøpt bilen brukt, rett før jeg kjøpte bilen ble diesel pumpen bytte, da denne pumpen ble byttet valgte forrige eier å sette inn en brukt pumpe da ny koster over 30.000.

 

Det ble gitt 3mnd garanti på den brukte pumpen. Og innen disse 3 mnd ble den nye(brukte) pumpen ødelagt igjen.

Verkstedet har etter mye om og men sagt seg villig til å bytte til enda en ny(brukt) pumpe, men sier "brukte deler vokser ikke på trær", så de kunne ikke si når de fikk tak i en ny(brukt) pumpe. De sier også at de vil ha bilen til seg selv for å gjøre jobben, som er forståelig, men hvem må stå for denne frakten? et ett lite stykk den skal fraktes.

Har også lest på et annet forum at man har krav på låne/leie bil på en reklamasjon jobb gjort gjennom et verksted, stemmer dette?

 

Er det noen som har vært borti noe slikt før? eventuelle linker på lover å slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at du må selv frakte bilen til verkstedet. Jeg tror også at du kan forlange å levere bilen til et hvilket som helst verksted i nærheten.

Jeg var i et verksted i Tyskland i 2007 og samme delen røk i 2008 som de byttet i Norge gratis men jeg måtte lever bilen til verkstedet.....noe med EU-regelen å gjøre.

Hva slags bil er det du har?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...