Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc ligger i en koma!


Anbefalte innlegg

Skal prøve å forklare så enkelt så mulig.

 

Bruker datan som vanlig uten problem i de siste 3 årene. Plutselig så slår den seg selv av. Så her er tingene som har skjedd og har jeg har prøvd.

 

Prøvd å skru på pcen etter den slo seg av: Dette skjedde:

1: Trykker på strøm knappen

2: Pcen slår på / viftene går / hardisken jobber / lysene fra hovedkortet blinker

3: Ingen strøm til mus eller tastatur

4: Ingen signal til skjermen

 

Venta litt for å se hva den jobber med...sto sann i ca 1 time uten kontakt til mus / skjerm eller tastatur.

 

Slo av pcen.

 

-----------------

 

Prøvd å skru på pcen igjen men gangen her gikk viftene og alt i 3-10 sekunder og slo seg av igjen.

Prøvde igjen og igjen. Noen ganger varer den lengere enn 10 sekunder før den skrur seg selv av og noen ganger bare 2 sekunder. Av og til hender det også at etter den har skrudd seg selv av så slår den seg selv på igjen. Trodde det var knappen som satte fast med det var det ikke.

 

-----------------

 

Åpna casen for å se om det var pga støv.

Tok ut alle delene for å blåse vekk støvet. Satt tilbake delene igjen. Fortsatt ingenting. Enten så er det på uten kontakt med mus tastatur eller skjerm eller så slår deg seg selv av etter 3-10 sekunder.

 

-----------------

 

Tok ut batteriet på hovedkortet og restarta maskina etter jeg satt batteriet inn igjen. Og det funka. Fikk kontakt med alt. Kom meg inn på windows. Formatert fordi jeg trodde det skulle hjelpe. Alt var greit i en periode. Fikk installert alt jeg skulle ha på nye windows. Etter noen timer så skjedde alt igjen. Pcen slo seg av igjen. Prøvde å gjør det samme igjen med å resete hovedkortet.

 

Nå at jeg prøver å slå på strøm knappen så gir en av viftene en grusom lyd og skrur av tvert etter 1 sekund.

 

-----------------

 

Sitter og griner. Vet ikke hva jeg skal gjøre, er det noe jeg kan gjøre selv? Orker ikke sende det innpå reperasjon, prisen blir sikkert det samme som en splitter ny data. Heller kjøper ny hvis jeg ikke får fiksa det her selv.

 

-----------------

 

SPECCS :

 

Asus m3n78

4gig OCZ gold ddr2

geforce 9800GT

cpu husker jeg ikke helt. Duo core amd et eller anna. AM2+ socket. 3ghz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dte første jeg ser er at pcen din er relativt gammel, og elektronikk lever ikke evig.

 

Jeg ville faktisk vurdert en oppgradering.

 

Men noen tips:

 

- Prøv andre slots for grafikk kort og ram brikkene dine om du kan.

- Jeg er også litt nysgjerrig på hva temperaturene dine ligger på.

- Har du mulighet til å prøve delene dine i en annen pc?

- Virker annent utstyr? evt annen mus/tastatur

 

Litt jeg kom på i farten

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar. Jeg har prøvd andre mus og tasta tur. Det samme skjer. Prøvde taustaturet og musa på bærbaren og der funker det som det skal.

 

Har nettopp sendt sms til en venn som kommer med sin ekstra PSU og Hovedkort. Får sjekke de to og se hvor failen ligger.

 

Takk igjen.

 

Går kanskje litt offtopic her men jeg har bynt å bruke bærbaren min etter stasjonæren gikk i stykker. Acer Aspire 5739g. Og den hakker ( 1-2 sek ). Hakker vanligvis i starten av videon når jeg ser serie eller film. Også prøvde jeg noen lette spill som bærbaren her skal takle, spill som Uplink / Icy tower / league of legends / heroes of newerth. Jeg har klart å spill de før uten problem, vet ikke hvorfor det hakker nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...