Gå til innhold

30% hydrogenperoksid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du bruke det til raketter etc bør du ha høyere konsentrasjon enn 30% hydrogenperoksid … Du kan uansett handle på Ebay.

 

Eller du kan lage selv ved elektrolyse av H2SO4, da får du S2O8^(2-)-ion som reagerer med vann til H2O2 og HSO4- … Hvordan du gjør det i praksis kan du sikkert finne ut–destillasjon etc. Med mindre du vet hva du driver med, bør du ikke gjøre det …

 

Hva har dette med mote og velvære å gjøre btw? :p

Endret av The mighty Quinn
Lenke til kommentar

hva i alle dager skal du med så høy konsentrasjon? Det hjelper ikke å helle H2O2 på klær for å rense dem eller noe, btw. Det vil bare ødelegge klærne. Du skal heller ikke prøve å bleke tennene dine med det.

 

Men hvis du bare må ha det så: ebay (http://search.eim.ebay.no/?kw=H2O2&ect=&elc=3&eb=S%C3%B8k) eller en webshop i Danmark.

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Med tanke på den høye konsentrasjonen du er ute etter så er Acetonperoksid en av de få tingene du kan bruke det til. Og hvis jeg nå har riktig så vil jeg absolutt anbefale deg å ikke lage dette. En ting er at du garantert blir kontaktet av PST hvis du kjøper det på eBay, for det andre risikerer du livet.

 

Acetonperoksid er svært ustabilt og noe av det kraftigste HE som fins. Jeg anbefaler deg å glemme dette prosjektet hvis du ikke vet hva du holder på med. Både statisk elektrisitet og slag er livsfarlige og skal holdes langt unna ved produksjon.

 

Hvis du ikke skal lage Acetonperoksid: de har H2O2 på apotek, men du får neppe kjøpt det uten politiattest.

Hvis du har eget firma så kan du bestille 35% H2O2 hos KPT komet, jeg regner også med at de fortsatt har det hos Hjelle-kjemi, hvis jeg ikke husker feil så er den hos Hjelle oppmot 50%.

 

Og husk hva jeg har sagt, ikke lag dette hvis du ikke vil risikere livet. Så lite som 4g kan knuse bein i kroppen og i verste fall ta livet ditt.

 

 

 

EDIT: HaHa, jeg så akkurat at du var jente så du skal sikkert ikke bruke det til Acetonperoksid. Men BTW har du tenkt å bleke håret med dette eller noe sånt, så kan du glemme det hvis du ikke har lyst til å sitte igjen uten hår da :p

Endret av mathiasxx9494
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...