Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Får ikke bilde på skjermen


Anbefalte innlegg

Hei,

Har i noen uker opplevd å ikke få bilde på skjermen når jeg booter opp min stasjonære pc. I starten hendte det en gang iblant, slik at jeg kanskje måtte slå av og på pcen 3-4 ganger før jeg fikk bilde. Etter hvert måtte jeg kanskje boote 10 ganger før bilde kom, så til slutt lot jeg pcen stå i sleep når jeg ikke brukte den for å slippe å måtte boote så mange ganger.

Men i går slo jeg den helt av og prøvde igjen. Har prøvd ganske mange boots nå, uten at bilde kommer. Jeg har også prøvd en annen skjerm og et annet skjermkort, men får akkurat samme problem.

Hva kan være årsaken?

 

Pcen ble kjøpt oktober 2007.

 

Specs:

HK - Gigabyte GA-P35C-DS3R, P35, Socket-775

CPU - Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz 1333Mhz

Disker - Samsung SpinPoint T166 400GB SATA2 / Corsair SSD Force Series 3, 90GB (Ny for en uke siden)

Minne - 2 x Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4

Strømforsyning - Fortron Source Blue Storm II 500W,Active

Skjermkort - ZOTAC GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (nytt august 2010)

Skjerm - Samsung 20" LCD Syncmaster 206BW Black

Operativsystem - Windows 7 64bit

Endret av jin_X
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde et lignende problem selv. Jeg hadde vel omtrent akkurat de samme komponentene som det du har (mener å huske at vi kjøpte det samme). De fleste gangene jeg startet maskinen var de akkurat som at ikke alt slo inn. Det kom ingenting på skjermen og jeg kunne høre at maskinen litt mer stille enn normalt.

 

Det hele toppet seg med at maskinen eksploderte. Måtte skifte HK, CPU, RAM, PSU og skjerm.

Strømmen gikk i hele huset, så jeg har aldri kunnet være sikker på om det var PCen som tok knekken på strømkursen, eller om det var en en peak på strømnettet som tok PCen.

Lenke til kommentar

Prøv med en og en minnebrikke. Mulig at en av brikkene synger sitt siste vers.

 

Takk for tipset :) Prøvde en og en brikke som du sa og etter å ha testet en god stund fant jeg ut at kun 1 av mine 4 brikker fungerer. Da tipper jeg den siste også begynner å synge på siste verset. Så nå blir det nok nye minnebrikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...