Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, takk for innspillene.

Men jeg var mer ute etter og lære det en og bare Copy & Paste en source.

Og linken til MSDN, er C++. (Tar jeg ikke feil.)

 

Og Det er ikke til så mye hjelp når det er C#.

 

Men, jeg får vel bare bruke Copy & Paste siden ingen har klart og gi meg et svar på åssen dette funker.

 

 

Regner med at jeg kan skjønne coden men skulle nesten tro det var noe enklere.

Mener og ha sett noe som at man kan bare "hente" tastene som er trykket.

(Slik som man registrerer alle keys pressed.)

 

Men, det er vel ikke det da :)

Lenke til kommentar

Her er kode for å sjekke om noen taster er trykket. Skal du benytte noe slikt må du sjekke ganske så ofte så ingen har mulighet til å trykke ned og slippe tasten mellom hver sjekk.

 

       [DllImport("user32.dll")]
       static public extern short GetKeyState(System.Windows.Forms.Keys nVirtKey);

       public static bool GetCapslock() {	//Return or set the Capslock toggle.;
           return Convert.ToBoolean(GetKeyState(System.Windows.Forms.Keys.CapsLock)) & true;
       }
       public static bool GetNumlock() { //Return or set the Numlock toggle.;
           return Convert.ToBoolean(GetKeyState(System.Windows.Forms.Keys.NumLock)) & true;
       }
       public static bool GetScrollLock() { //Return or set the ScrollLock toggle.;
           return Convert.ToBoolean(GetKeyState(System.Windows.Forms.Keys.Scroll)) & true;
       }
       public static bool GetShiftPressed() { //Return or set the ScrollLock toggle.;
           int state = GetKeyState(System.Windows.Forms.Keys.ShiftKey);
           if (state > 1 || state < -1) return true;
           return false;
       }
       public static bool GetCtrlPressed() { //Return or set the ScrollLock toggle.;
           int state = GetKeyState(System.Windows.Forms.Keys.ControlKey);
           if (state > 1 || state < -1) return true;
           return false;
       }
       public static bool GetAltPressed() { //Return or set the ScrollLock toggle.;
           int state = GetKeyState(System.Windows.Forms.Keys.Menu);
           if (state > 1 || state < -1) return true;
           return false;
       }

Lenke til kommentar

Vel, takk for innspillene.

Men jeg var mer ute etter og lære det en og bare Copy & Paste en source.

Og linken til MSDN, er C++. (Tar jeg ikke feil.)

 

Og Det er ikke til så mye hjelp når det er C#.

 

Men, jeg får vel bare bruke Copy & Paste siden ingen har klart og gi meg et svar på åssen dette funker.

 

 

Regner med at jeg kan skjønne coden men skulle nesten tro det var noe enklere.

Mener og ha sett noe som at man kan bare "hente" tastene som er trykket.

(Slik som man registrerer alle keys pressed.)

 

Men, det er vel ikke det da :)

Det er C ja (Win32), men med litt C# og .NET triksing så burde det ikke vært noe stort problem å gjøre om dette til en klasse i C#.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...