danfredr Skrevet 20. august 2003 Skrevet 20. august 2003 Hei. hvordan får får jeg en opp en liste over alle filene i c:mp3 ? hva er koden får når jeg dobbelklikker så starter programet ? Dette er i VB 6
OCSpro Skrevet 22. august 2003 Skrevet 22. august 2003 explorer.exe? FileListBox hvor du setter path = c:mp3 File1.Path = "c:mp3" For å åpne riktig program må du tolke endelesen på filnavnet, og deretter hente ut programmet for å åpne den filtypen i windows registeret, og bruke shell kommandoen. Akkurat det kan jeg ikke, og vet ikke hvor det ligger i register filen sry... søk deg heller fram på http://www.planet-source-code.com, sikker på at jeg ahr sett noe lignende der... lykke til!
GeirGrusom Skrevet 27. september 2003 Skrevet 27. september 2003 Public Sub PopulateListBox(ByRef lst As ListBox) Dim d As String d = Dir("C:*.mp3") Do Until d = "" lst.AddItem d d = Dir() Loop Until d = "" End Function Public Sub ListBox_DoubleClick() ShellExecute("open", ListBox.SelectedItem) End Sub
danfredr Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Skrevet 26. oktober 2003 Går det ant å jøre dette med en popupmenu ?
danfredr Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Skrevet 28. oktober 2003 Nå har jeg lagt inn denne koden i Command1 som Clikk File1.Path = "c:\mp3" men den funker perfekt ! men hvordan skal jeg fixe son at når jeg dubbel klikker på en fil i list1 så opnes filen i korekt program ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå