Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

No signal detected!


Anbefalte innlegg

Får bare opp no signal detected på skjermen min som er en BenQ 23,6" LED XL2410T. Hadde maskinen min på tidligere idag før eg forlot den ett par tima og når eg kom tilbake fikk eg berre opp No signal detected! slo deretter av pcen og prøvde å slå den på pånytt men det hjalp ikke. Har prøvd å bytte utgang på skjermkortet menn hjalp ikkje det heller har også prøvd med en annen skjerm noke som heller ikkje halp.

Er det mest sannsynligvis skjermkortet som er gåent eller kan det vere noke anna.

Skjermkortet er ett Foxconn 8800 GT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kor gammalt e skjermkortet?? har du oppdatert det??

 

du kan jo sende den til ein butikk som jobba med og fikse pca

 

vist du skal kjøpe nytt skjermkort bør du først finne et som passa til ditt bruk

 

spela du mykje kan du gå for eit som er best for det

 

bruka du pc til vanlig surfing på nett,epost mm

Lenke til kommentar

Høres desverre ut som om trådstarter har mer peiling enn deg, minikai5. Fn-tasten finnes ikke på tastatur til stasjonære datamaskiner, og en kan ikke 'oppdatere' et skjermkort, selv om du kanskje mente driverene.

 

Har vært mye trøbbel med disse 8800-kortene etterhvert som de har blitt gamle, så jeg vil anta at det har tatt kvelden uten å være skråsikker. Det beste ville vært å prøve et annet skjermkort i maskinen, hvis du har tilgang på et gjennom venner/kjente, eller å bruke skjermutgang på hovedkort.

 

"Ovntrikset" har forresten vist seg å virke for veldig mange: http://www.google.no/search?q=8800+oven+trick&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a

 

E: For å utdype litt: når jeg sier "trøbbel" mener jeg at det på grunn av en produksjonsfeil oppstår sprekker i loddepunktene på skjermkortet. Det såkalte ovntrikset kan (KAN) fikse dette, noen ganger permanent, noen ganger bare midlertidig. Dette har variert mye fra person til person. Det er ikke sikkert at dette er problemet ditt, men jeg har sett dette på så mange 8800-kort at jeg tenkte jeg kunne nevne det.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Høres desverre ut som om trådstarter har mer peiling enn deg, minikai5. Fn-tasten finnes ikke på tastatur til stasjonære datamaskiner, og en kan ikke 'oppdatere' et skjermkort, selv om du kanskje mente driverene.

 

Har vært mye trøbbel med disse 8800-kortene etterhvert som de har blitt gamle, så jeg vil anta at det har tatt kvelden uten å være skråsikker. Det beste ville vært å prøve et annet skjermkort i maskinen, hvis du har tilgang på et gjennom venner/kjente, eller å bruke skjermutgang på hovedkort.

 

"Ovntrikset" har forresten vist seg å virke for veldig mange: http://www.google.no/search?q=8800+oven+trick&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a

 

E: For å utdype litt: når jeg sier "trøbbel" mener jeg at det på grunn av en produksjonsfeil oppstår sprekker i loddepunktene på skjermkortet. Det såkalte ovntrikset kan (KAN) fikse dette, noen ganger permanent, noen ganger bare midlertidig. Dette har variert mye fra person til person. Det er ikke sikkert at dette er problemet ditt, men jeg har sett dette på så mange 8800-kort at jeg tenkte jeg kunne nevne det.

 

 

1. har aldri hatt en stasjonær pc sjølv før so e viste ikkje at det ikkje var fn knapp på stasjonær pc. har berre kobla bærbar til montitor og brukt tastatur som eg har kjøpt utenom pcn

2. japp eg meinte driver

3. har aldri hatt problem med skjermkortet sjølv før men har ødlagt et par skjerma :whistle:.

Lenke til kommentar

kanskje du kan hjelpe meg Benny :whistle:

 

har ein bærbar pc som e ikkje bruka so mykje lengre fordi det e noke gale med skjermen. den er ikkje knust og den funka med monitor. eg lurer rett og slett på om det e noken kabla som har dårlig kontakt for det er bilde på sjølve pcn men det e so svakt at du må ha lyse med lommelyktpå skjermen for og se noke som helst. eg sende den på nærmaste pc fiksebutikk og dei sa at skjermen var ødlagt og at det kosta 2000 for og få ny. eg nekta og betale for det. Kan det rett og slett være som eg sa at det er noken kabla som har dårlig kontakt eller som har forbrent seg?

 

før skjermen fucka seg heilt fekk eg og noken brunaktige flekka nede til høgre på skjermen og når eg tok på flekkane nærmast brant eg meg

Lenke til kommentar

Har jo ikkje noke garanti på skjermkortet lenger so trur det att eg gir ovntrikset en sjangse ;) Menn satsar uansett resulatat på å kjøpe meg ett nytt ett og noken som har noken tips til skjermkort i 1500 kroners klassen, rekna me det skal holde for å få ett betydelig beire skjermkort når det er såpass gammalt :)

Lenke til kommentar

Tror du har ganske rett i at du får en meget fin erstatning i den prisklassen ja. :)

 

Jeg har ikke kjempebra innsikt i hva som er best kjøp med tanke på ytelse per krone etc, men jeg kan si såpass at f.eks dette HD 6870 vil være en meget fin oppgradering. http://www.dustinhome.no/xfx-radeon-hd6870-1gb-gddr5-pci-e-dvi-hdmi-dp/product/5010608508?intcmp=searchProvider_dacsa

Endret av Benny
Lenke til kommentar

kanskje du kan hjelpe meg Benny :whistle:

(...)

Høres for meg ut som om inverteren til baklyset på skjermen, eller bare selve baklyset, har blitt ødelagt. Dette er ikke noe som kan fikses uten at en har skikkelig peiling på det. Men for slike problemer bør du helst kontakte på PM eller opprette en ny tråd, og ikke poste et nytt problem i en eksisterende tråd. :)

Lenke til kommentar

kanskje du kan hjelpe meg Benny :whistle:

(...)

Høres for meg ut som om inverteren til baklyset på skjermen, eller bare selve baklyset, har blitt ødelagt. Dette er ikke noe som kan fikses uten at en har skikkelig peiling på det. Men for slike problemer bør du helst kontakte på PM eller opprette en ny tråd, og ikke poste et nytt problem i en eksisterende tråd. :)

 

Ok Trur ikkje eg skal fikle so mykje med den då. får berre vente og se om eg kjem meg inn på elektro.

skal kjøpe meg ny pc snart uansett. Alienware :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...