Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Forbedring av Biologi 2


Anbefalte innlegg

Hei! Da jeg gikk vg3 for snart 2 år siden var jeg litt uheldig på bio 2 skriftlig eksamen. Jeg strøyk og blei automatisk satt opp på ny eksamen et halvår seinere (såvidt jeg husker). Strøyk på den og.

 

Nå melder jeg meg opp på Privatistweb og må jo da velge Forbedring. Etter jeg har valgt faget står det under "Eksamensform": Skriftlig og muntlig-praktisk.

 

Betyr det at jeg må opp til skriftlig OG muntlig (det er jo skriftlig jeg har strøket på) eller står det bare sånn uansett hva man strøyk i? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Men det du heller kan gjøre er å ta et annet valgfritt programfag, og stryke biologi 2. Jeg foreslår Fysikk 1. Begge programfagene er på 140 timer og kan derfor erstatte hverandre. Dersom du har Fysikk 1 så velger du et annet programfag på 140 timer. Velg "nivå 1" for da blir det bare 1 eksamen. Velger du "nivå 2" så blir det skriftlig og muntlig eksamen. Dette gjelder for Fysikk 2, Kjemi 2, Geofag 2, Biologi 2, og Teknologi og forskningslære 2.

Lenke til kommentar

Men det du heller kan gjøre er å ta et annet valgfritt programfag, og stryke biologi 2. Jeg foreslår Fysikk 1. Begge programfagene er på 140 timer og kan derfor erstatte hverandre. Dersom du har Fysikk 1 så velger du et annet programfag på 140 timer. Velg "nivå 1" for da blir det bare 1 eksamen. Velger du "nivå 2" så blir det skriftlig og muntlig eksamen. Dette gjelder for Fysikk 2, Kjemi 2, Geofag 2, Biologi 2, og Teknologi og forskningslære 2.

 

Har meldt meg opp nå, så for seint. Jeg har fysikk 1 fra før.

Ska inn på sykepleien (hvis de idiotene på privatistkontoret lar meg komme dit), så må vel ha biologi 1+2 hvis jeg ikke husker heelt feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Sykepleier utdanning krever bare generell studiekompetanse. Du burde ha ventet med å ha meldt deg opp til eksamen, for da kunne du ha unngått eksamen i Biologi 2, og heller ha tatt eksamen i et annet valgfritt programfag som er mer interessant, for eksempel Kjemi 1.

Lenke til kommentar

Sykepleier utdanning krever bare generell studiekompetanse. Du burde ha ventet med å ha meldt deg opp til eksamen, for da kunne du ha unngått eksamen i Biologi 2, og heller ha tatt eksamen i et annet valgfritt programfag som er mer interessant, for eksempel Kjemi 1.

 

Jeg har Kjemi 1 fra før. Kjemi 2 og. Dessuten var fristen for å melde seg opp i dag.

Men dette ska gå bra!

 

Håper jeg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det stemmer det at Oslo har en oppmeldingsfrist 1. februar. Det går nok bra. Biologi 2 er mer lik naturfag enn Biologi 1, og det baserer seg ikke på Biologi 1, på samme måte som Kjemi 2/Fysikk 2 baserer seg på Kjemi 1/Fysikk 1.

 

Dersom du har bøkene "Bios biologi 2" og "Kosmos SF" da legger du merke til at noen av kapitlene er "klipp og lim" innenfor "bioteknologi" emnet i naturfag. Men de fire andre menene fremstår totalt ulikt. (Energi for fremtiden, stråling og radioaktivitet, ernæring og helse, bærekraftig utvikling).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...