Gå til innhold

BK: Året var 1972! (Olympus 35 SP N )


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok en liten historie på en av dine veeldig mange "nostalgiske". Har du nevnt hvor mange du har? Museum snart? Imponerende! :)

Takker Morten!

Se opp for store tall heter det i et herværende spill.... Mange, er vel et riktig svar. Følg med videre, sluttpoengtallet kommer vel like før pensjonsalderen... ;) Funderer vel på en slags utstilling/museum etterhvert... :)

Lenke til kommentar

Hmm, så kvar modell vart produsert i eitt år? Det verkar ikkje logisk..

Nei, ikke slik å forstå!

 

Det er året som kameraet ble introdusert som står i den oversikten jeg viser til. Det har vist seg vanskelig å nøyaktig få angitt produksjonsår utifra serienr. Har ikke funnet noen oversikt på slikt vedr. Olympus-kameraer ennå. Så mine små historiske drypp baserer seg på en angivelse av når de forskjellige modeller ble introdusert!

Via en del søk så ser det f.eks. ut som om 35 SP ble produsert fra 1969 - 1975 (iallefall de fleste angivelser jeg har sett sier dette)! Selvfølgelig må en her, som ellers når en henter infor fra nettet, være forberedt på at det forekommer "unøyaktigheter"...

 

Skulle du komme over en info.kilde med f.eks. oversikt over produksjonsår for de forskjellige serienr. på Olympus-kameraer, så er jeg VELDIG interessert i å få sett den! :thumbup:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

http://www.flickr.co...57594537718351/

 

Eg veit ikkje om dette gjeld andre modellar enn Trip 35. Dersom du har ein Trip femmogtredve, kan du jo sjekka den. Eg har nettopp sett ny film i 35sp-en, så eg lyt venta til den er ute igjen ;)

Kjenner til dette mht. Trip 35 ja. Fant en side med bildeforklaring av akkurat dette, og det stemmer på de Tripene jeg har. Finner dog ikke noe tilsvarende på andre modeller...

 

http://www.arransalerno.com/blog/olympus-trip-35-age-explanation/

 

:cool: men takk for info..... :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...