Gå til innhold

Hvordan totalt gjenopprette PC med w7?


Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg starte absolutt alt på nytt på pcen så den er god og fin som da jeg fikk den?

 

Altså,sånn at alt blir slettet osv..

 

btw heter det å formatere eller gjenopprette

 

Jeg har hørt at man ikke trenger CD for å gjenoprette pc'er og at man kan gjøre det via innstillinger, er det sant?

 

takk for svar på forhånd! :)):)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Når du kjøper en ny pc ligger windows og masse annet på en avlåst del av harddisken. Mange, som meg, hater dette fordi man sammen med windows da får en haug med utdaterte prøveversjoner og annet svineri med på kjøpet. Mange velger derfor å kjøpe en windowsplate isteden.

 

Bruker du det som ligger på pc kan du normalt starte et recoveryprogram i et av snarveiene under startknappen/alle programmer. Får diverse advarsler om at alt vil bli slettet osv og ut over det går alt automatisk. Du må velge språk osv men ikke noen vanskelige valg.

 

Har du installasjonsDVD velger de fleste å fjerne recoverypartisjonen. Er ett av valgene i samme sted du starter recoveryen med. Deretter er det viktig at dvd stasjonen er første oppstartsvalg. Er den ikke det må du velge det i bios. Ikke vanskelig. Har du stasjonær eller bruker mus/eget tastatur bør du passe på å aktivere native usb støtte i bios.

Stapp så i dvd, restart pc, og når den starter opp fra dvd velger du å formatere c: disken når du får tilgang til den og så legges win inn. Når du starter opp har du kun win, og ikke 10000 gamle prøveversjoner og du slipper å rydde opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...