Gå til innhold

HTC Sensation ROM oppgradering


Anbefalte innlegg

hei alle mobilkyndige :)

 

jeg fikk en HTC Sensation til jul ;)

 

dette har sannsynligvis blitt postet ørten ganger før...

 

i dag kom jeg over en ROM oppgradering laget av Mike 1986, den gjør slik at telefonen blir mer lik XE modellen, med en overklokk til 1.56GHz OSV... samt fler oppgraderinger (link)

 

er denne oppgraderingen verdt det?

 

og er det noen måte å unngå å bryte garantien på telefonen? som for eksempel å lagre alt på minnekortet på PCen og "restaurere" den hvis det blir ett problem med den? vil de som sjekker/reparerer den merke at jeg har gjort noe med den da?

 

og bare så jeg har ett svar på det, det med reklamasjon, hvis garantien blir brutt, vil reklamasjonen få til så jeg får fikset telefonen hvis det trengs?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for å si det enkelt: jeg er ikke en forbanna idiot!

 

Neivel, deg om den saken.

 

jeg kan faktisk mye om masse (ihvertfall for alderen...), bare at mitt felt er datamaskiner, ikke smarttelefoner...

 

Fint for deg, da burde du jo være istand til å bruke søkemonitoren på denne datamaskinen din.

 

 

den der videoen var rett og slett fornærmende...

 

Flott, det er jo poenget med den.

 

kunne for eksempel brukt let me google that for you...

 

Nei, den er ikke på langt nær så artig.

Lenke til kommentar

du fornærmer meg på grunnen av at det er artig?

 

nå vet jeg ikke hvordan folk oppfører seg på denne delen av forumet, men i den delen av forumet jeg ofte driver i er folk vanligvis snille mot hverandre

 

for å være ærlig, så har jeg kanskje et litt hissig temperament, men jeg er ihvertfall ikke slem mot folk som søker ett svar som jeg kan...

 

uansett, jeg kan ikke bruke noe "søkemonitor" til å finne svaret, for hvis jeg bruker søkemonitoren så vil jeg jo bare finne det jeg har søkt på fra før av :p

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

hei alle mobilkyndige :)

 

jeg fikk en HTC Sensation til jul ;)

 

dette har sannsynligvis blitt postet ørten ganger før...

 

i dag kom jeg over en ROM oppgradering laget av Mike 1986, den gjør slik at telefonen blir mer lik XE modellen, med en overklokk til 1.56GHz OSV... samt fler oppgraderinger (link)

 

er denne oppgraderingen verdt det?

 

og er det noen måte å unngå å bryte garantien på telefonen? som for eksempel å lagre alt på minnekortet på PCen og "restaurere" den hvis det blir ett problem med den? vil de som sjekker/reparerer den merke at jeg har gjort noe med den da?

 

og bare så jeg har ett svar på det, det med reklamasjon, hvis garantien blir brutt, vil reklamasjonen få til så jeg får fikset telefonen hvis det trengs?

Vet vel ikke om jeg kan si at selve ROM oppdateringen er verdt det i den forstanden. Sensation er og blir en veldig bra telefon med eller uten ARHD, men morsomt er det jo og alt fungerer 100% i etterkant noe som bringer meg inn på ditt spørsmål angående garanti. Den ryker med knæhøye skyløft. Det er i teorien fullt mulig å legge tilbake til orginal tilstand men det forutsetter at man faktisk finner orginal RUU for din operatør.

Jeg tror ikke du kommer til å få noen problemer med telefonen etter en ROM oppdatering bare så det er sagt, men selvsagt kan jo andre ting svikte på telefonen slikt som batteri, display osv. Hva som da blir gjort i praksis vet jeg ikke.

Personlig så synes jeg Titanium backup sammen med ICS er helt genialt hvor man kan "fryse" programmer og widgets man ikke bruker. Mener å huske at dette kun var mulig med ICS men siden jeg aldri prøvde freeze muligheten på bare en root'et telefon skal jeg ikke være skråsikker på det.

Lenke til kommentar
Vet vel ikke om jeg kan si at selve ROM oppdateringen er verdt det i den forstanden. Sensation er og blir en veldig bra telefon med eller uten ARHD, men morsomt er det jo og alt fungerer 100% i etterkant noe som bringer meg inn på ditt spørsmål angående garanti. Den ryker med knæhøye skyløft. Det er i teorien fullt mulig å legge tilbake til orginal tilstand men det forutsetter at man faktisk finner orginal RUU for din operatør.

Jeg tror ikke du kommer til å få noen problemer med telefonen etter en ROM oppdatering bare så det er sagt, men selvsagt kan jo andre ting svikte på telefonen slikt som batteri, display osv. Hva som da blir gjort i praksis vet jeg ikke.

Personlig så synes jeg Titanium backup sammen med ICS er helt genialt hvor man kan "fryse" programmer og widgets man ikke bruker. Mener å huske at dette kun var mulig med ICS men siden jeg aldri prøvde freeze muligheten på bare en root'et telefon skal jeg ikke være skråsikker på det.

 

hmm, jeg leste jo FAQene da, det var jo en del problemer, jeg vil jo at alt skal virke, ser at du mener det ikke kommer til å bli noen problemer med den? hehe, jeg tror jo på deg, men problemet er at jeg alltid klarer å klusse det til ett eller annet sted :/

Endret av olestokk
Lenke til kommentar
Vet vel ikke om jeg kan si at selve ROM oppdateringen er verdt det i den forstanden. Sensation er og blir en veldig bra telefon med eller uten ARHD, men morsomt er det jo og alt fungerer 100% i etterkant noe som bringer meg inn på ditt spørsmål angående garanti. Den ryker med knæhøye skyløft. Det er i teorien fullt mulig å legge tilbake til orginal tilstand men det forutsetter at man faktisk finner orginal RUU for din operatør.

Jeg tror ikke du kommer til å få noen problemer med telefonen etter en ROM oppdatering bare så det er sagt, men selvsagt kan jo andre ting svikte på telefonen slikt som batteri, display osv. Hva som da blir gjort i praksis vet jeg ikke.

Personlig så synes jeg Titanium backup sammen med ICS er helt genialt hvor man kan "fryse" programmer og widgets man ikke bruker. Mener å huske at dette kun var mulig med ICS men siden jeg aldri prøvde freeze muligheten på bare en root'et telefon skal jeg ikke være skråsikker på det.

 

hmm, jeg leste jo FAQene da, det var jo en del problemer, jeg vil jo at alt skal virke, ser at du mener det ikke kommer til å bli noen problemer med den? hehe, jeg tror jo på deg, men problemet er at jeg alltid klarer å klusse det til ett eller annet sted :/

Hvis du mener at du alltid klusser det til, da er ikke ROM oppdatering noe for deg. Problemer som nevnes er som oftest mindre viktige ting slik som at hvis du bruker fancy effekter når du tar bilde, restarter Sense osv. Absolutt ingen av de funksjonene jeg har brukt så langt har krasjet. Nå er det jo ikke sånn at telefonen fra før av er 100% bug fri.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...