Gå til innhold

[Løst] win 7, 64 Bit fra vista 32 bit. Hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei. har kjøpt meg Win 7, 64 bit. Har vista 32 bit. prøver da og instalere win 7, 64 bit noe som ikke går. har lest at jeg kan gjøre en clean instal med og bote opp fra Cd via oppstart. dette ser ikke ut som og virke. da den bare gir meg alternativ til og starte opp Vista eller kjøre memory test. Får ingen option om og gjøre en CLean install. Noen som kan hjelpe? har Win 7 OEM.

Endret av Upsidian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. har kjøpt meg Win 7, 64 bit. Har vista 32 bit. prøver da og instalere win 7, 64 bit noe som ikke går. har lest at jeg kan gjøre en clean instal med og bote opp fra Cd via oppstart. dette ser ikke ut som og virke. da den bare gir meg alternativ til og starte opp Vista eller kjøre memory test. Får ingen option om og gjøre en CLean install. Noen som kan hjelpe? har Win 7 OEM.

 

Du må gå inn i boot menu og boote fra DVD drive. Dette gjøres ved å restarte PCen og trykke på en knapp. Når du ser logoen til produsenten (HP, Dell, Acer, Asus, alt etter hva du har) skal det stå hvilken knapp du må trykke. Jeg vet at om du har Dell må du trykke F12. Da er det altså bare å trykke denne knappen flere ganger helt til du er i boot menu.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. har kjøpt meg Win 7, 64 bit. Har vista 32 bit. prøver da og instalere win 7, 64 bit noe som ikke går. har lest at jeg kan gjøre en clean instal med og bote opp fra Cd via oppstart. dette ser ikke ut som og virke. da den bare gir meg alternativ til og starte opp Vista eller kjøre memory test. Får ingen option om og gjøre en CLean install. Noen som kan hjelpe? har Win 7 OEM.

 

Du må gå inn i boot menu og boote fra DVD drive. Dette gjøres ved å restarte PCen og trykke på en knapp. Når du ser logoen til produsenten (HP, Dell, Acer, Asus, alt etter hva du har) skal det stå hvilken knapp du må trykke. Jeg vet at om du har Dell må du trykke F12. Da er det altså bare å trykke denne knappen flere ganger helt til du er i boot menu.

Takker så mye. Det kom ikke opp vilken knapp jeg skulle trykke. Har en egen bygd data. så det er ikke noe merkevare. Trykket først F12 under restart. skjedde ingenting. Restartet igjen og F11. tenkte jeg skulle prøve alle. Men F11 gjorde vist susen og startet opp Boten. Skriver nå fra Win7 og er strålendes fornøyd. Takk så mye for hjelpen Nils :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...