Gå til innhold

[Løst] Asus G53SX bundle or no?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Sett meg godt rundt og kommet fram til at Asus G53SX er et godt kjøp for gaming og annet. Ikke ultra portabel med super batteritid, men tar ikke med meg laptopen på tur så ofte uansett.

 

Det jeg derimot lurer på er hva som skal til for å oppgradere litt innabords i maskinen. Jeg hadde egentlig sett meg ut denne pakke-dealen fra komplett

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648002

 

som har noen forskjeller i minne og lagring etc fra de noe billigere versjonene som feks

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648001

 

Pluss en sekk og en mus som egentlig ikke bryr meg så veldig. Spørsmålet er da: hvor mye ville det koste sånn ca å hive inn mer ram (om det er nødvendig) og en SSD disk som passer i denne? Og er dette noe man kan gjøre selv?

 

Størrelsen på disken trenger ikke være fantastisk stor, jeg bare lurer litt på prisforskjellene, og på hvor mye komplett prøver å lure folk.

 

Takk for hjelp ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

 

Sett meg godt rundt og kommet fram til at Asus G53SX er et godt kjøp for gaming og annet. Ikke ultra portabel med super batteritid, men tar ikke med meg laptopen på tur så ofte uansett.

 

Det jeg derimot lurer på er hva som skal til for å oppgradere litt innabords i maskinen. Jeg hadde egentlig sett meg ut denne pakke-dealen fra komplett

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648002

 

som har noen forskjeller i minne og lagring etc fra de noe billigere versjonene som feks

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648001

 

Pluss en sekk og en mus som egentlig ikke bryr meg så veldig. Spørsmålet er da: hvor mye ville det koste sånn ca å hive inn mer ram (om det er nødvendig) og en SSD disk som passer i denne? Og er dette noe man kan gjøre selv?

 

Størrelsen på disken trenger ikke være fantastisk stor, jeg bare lurer litt på prisforskjellene, og på hvor mye komplett prøver å lure folk.

 

Takk for hjelp ^^

 

den dyreste har en hybriddisk på 500GB

 

den billigste har en harddisk på 750GB

 

hybriddisken vil legge seg ett sted mellom en SSD og en vanlig harddisk

 

samt at den dyreste har 12GB minne mens den billigste har 8GB minne

 

8GB minne holder i massevis uansett

 

G53SX har en egen plass til ekstra harddisk, så jeg ville heller spart meg penga og kjøpt en SSD for dem...

 

"komplett prøver å lure deg uansett med de prisene de har..."

Lenke til kommentar

vil anbefale samsung 830 64GB eller 128GB

 

(merk at han starter ikke å gjøre noe før ca. 1:25, og han bruker utrolig lang tid på å komme seg gjennom, men det er noen få nyttige ting å få med seg som han snakker om)

 

Tusen takk =)

 

Hvorfor vil du si det holder med 8gig ram forresten?

Og hva lønner det seg å ha på SSD disken, annet enn OS og lignende? Isåfall må jeg vel formatere hele sulamitten når jeg får den og så installere alt på nytt?

Lenke til kommentar

 

Hvorfor vil du si det holder med 8gig ram forresten?

Og hva lønner det seg å ha på SSD disken, annet enn OS og lignende? Isåfall må jeg vel formatere hele sulamitten når jeg får den og så installere alt på nytt?

 

 

hvis du ikke driver med "hardcore" videoredigering og sånt så holder det med 8GB RAM, til spill holder det med 4,5 - 5GB RAM hvis du drar det il maksimum med åpne programmer osv...

 

hvis du spiller spill med lang lastetid mellom steder for eksempel, utrolig fint å ha når man spiller for eksempel skyrim og spesielt BF3 som man må laste om og om igjen

 

det lureste å gjøre når du får PCen er å ha lastet ned den windows versjonen som er på PCen (windows 7 home premium 64bit norsk) fra TPB eller noe, putte inn SSDen, installere windows og bruke koden som er under PCen (eller under batteriet eller noe lingnende, google it), og så kan du formatere den gamle HDDen

Lenke til kommentar

 

Hvorfor vil du si det holder med 8gig ram forresten?

Og hva lønner det seg å ha på SSD disken, annet enn OS og lignende? Isåfall må jeg vel formatere hele sulamitten når jeg får den og så installere alt på nytt?

 

 

hvis du ikke driver med "hardcore" videoredigering og sånt så holder det med 8GB RAM, til spill holder det med 4,5 - 5GB RAM hvis du drar det il maksimum med åpne programmer osv...

 

hvis du spiller spill med lang lastetid mellom steder for eksempel, utrolig fint å ha når man spiller for eksempel skyrim og spesielt BF3 som man må laste om og om igjen

 

det lureste å gjøre når du får PCen er å ha lastet ned den windows versjonen som er på PCen (windows 7 home premium 64bit norsk) fra TPB eller noe, putte inn SSDen, installere windows og bruke koden som er under PCen (eller under batteriet eller noe lingnende, google it), og så kan du formatere den gamle HDDen

 

Går ikke an å bare kopiere over hele ruklet? Eller blir det et problem med drivere osv?

Lenke til kommentar

 

Går ikke an å bare kopiere over hele ruklet? Eller blir det et problem med drivere osv?

 

 

det er også en metode, selv foretrekker jeg en helt ren installasjon av windows på PCen, gjør det alltid med mine nye bærbare uansett fordi da får jeg vekk alle de forferdelige programmene som er installert fra produsenten

 

når det gjelder det å kopiere det så må du jo ha ett program til dette, bruker selv acronis når jeg skal klone disker, men det er ikke helt ideelt fordi det koster penger

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Designet er jo totalt håpløst på pcen. Burde holdt å skru ut noen skruer på baksiden for å bytte HDD og RAM.

 

Helt enig, men for den prisen er det få pcer på markedet som matcher opp så ja, vil man ha en ekstra hd i den så er det ikke no vei utenom :\

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...