Gå til innhold

Er konsekvensene av ACTA, PIPA og SOPA bevisste eller en uheldig feil?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har, som sikkert alle andre lagt mer og mer merke til PIPA og SOPA i det siste. Folk erklærer internett-krig, folk boikotter firma, folk forbereder på internettets undergang. I det siste har plutselig ACTA kommet fram i søkelyset også, og folk blir mer og mer viten om hva som er på gang. Men jeg sliter litt med å skjønne helt poenget.

 

Er konsekvensene av ACTA, PIPA og SOPA bevisste, eller er de uheldige tilfeldigheter som kan utnyttes gjennom lovforslagene?

 

Er de egentlig "trojanske hester", hvor det som på overflaten kan ses ut som et enkelt tiltak til å stoppe piratkopiering, ender med full sensur over internett?

 

Jeg ser at PIPA og SOPA ikke slo gjennom, er det nå kun "ACTA" som er fienden?

 

Hva med de mer ukjente forslagene, som f.eks COICA?

 

Håper på seriøse svar, og beklager om det er postet feil. Fant ingen passende kategori.

Endret av Borgemeister
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er konsekvensene av ACTA, PIPA og SOPA bevisste, eller er de uheldige tilfeldigheter som kan utnyttes gjennom lovforslagene?

 

Jeg har inntrykk av at det er slik at de som kommer med disse lovforslagene mener at det vil ikke gi seg slike utslag som kritikerne ser for seg. Mens kritikerne mener at det er ren naivitet å tro noe annet enn at disse lovene vil gi seg slike utslag.

 

Jeg ser at PIPA og SOPA ikke slo gjennom, er det nå kun "ACTA" som er fienden?

 

Hva med de mer ukjente forslagene, som f.eks COICA?

 

Har ikke hørt om COICA, men kom over en artikkel i dag som peker på "OPEN" :

 

"As an alternative to SOPA-PIPA, Representative Darrell Issa (CA-R), and 24 co-sponsors introduced the Online Protection and Enforcement of Digital Trade (OPEN)"

 

http://potentnews.wordpress.com/2012/01/24/sopa-and-pipa-fully-alive-and-a-new-bill-joins-them/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...