Gå til innhold

To kvadrat med aluminium...


Anbefalte innlegg

Jeg får ei aluminiumsplate på 2 kvadratmeter på torsdag. Den er 2mm tykk. Det eneste jeg vet hva jeg skal gjøre med den er å bygge et kabinett. Men hvordan skal det se ut vet jeg ikke.

 

Noen som har noen idéer og forslag?

 

PS:

Det er ikke noe problem med å skaffe mer aluminium eller annet metall eller trevarer og sånt. Jeg tror jeg skal få tak i glass også...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke det at jeg har bygd et kabinett før, men jeg ville sannsynligvis begynt med ramma. Lag en skisse hvordan du vil ha den, få tak i det du trenger, og sett ramma sammen. Prøv å lag noe originalt. Kanksje et litt høyt kabinett som er forma som et sylinder. Men husk at grunnflaten bør passe være stor nok til å få hovedkorte festa. Og du kan prøve å lage spor i ramma slik at du kan dra lokket rett opp når du skal f.eks ta ut en komponent eller noe slikt..

 

Jaja, vet ikke om jeg svarte på posten, men noen teite idèer fikk du såfall :p

Lenke til kommentar
form den som en sylinder, tett igjen "oppe og nede" med plexiglass. Fest PCen inni, og la det bli lys. Så lager du til en "anti-rull-rundt-dings" på den, og .. DONE..:D

 

(får bli opp til deg sjøl hvilken retning du vil plassere hk, utganger osv osv):p

Interessant!

Å forme den helt 100% som en sylinder vil ta for mye plass egentlig. Er ikke så LAN-vennlig akkurat :p

Men å forme den "strømlinjeformet" på utsiden ville ha blitt kult. Det som slo meg var bølger elller noe sånt. Men hvordan gjøre det i praksis er en annen sak tho...

 

Eller kanskje forme det som et skjell (blåskjell etc) med perla midt i og som åpnet som et skjell og som kan reises på høykant... 8)

Blir da en _liten_ utfordring med tanke på ekspansjonskortene, men det finnes vel en genial løsning på det problemet :p

 

Nei, nå legger jeg meg....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...