Gå til innhold

Livet med støvsugeren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant emne, selv om jeg ikke er en støvsuger og kommer heller aldri til å bli det. Jeg ser bare ikke verdien i det, det å samle de ekstra *x item*. :p Det gir meg absolutt ingenting.

 

Dette emne kan forsåvidt forbindes med trophy-hunting? slik jeg ser det og heller ikke her har jeg forstått poenget. :p

Det eneste som kan friste mtp dette er hvis det krever ordentlige evner i spillet, feks å klare 1 utrolig vanskelig combo i ett fightingspill (med vilje, ikke flaks). Ikke noe som forsåvidt kun krever tålmodighet da alle kan teknisk sett finne alle *x item* bare man gidder.

Lenke til kommentar

Hvis spillutviklerne legger opp til støvsuging i spill, da har de ikke et veldig bra produkt i utgangspunktet, og satser heller på å vekke konkurranseinstinktet i spillerne.

 

Det er jeg sterkt uenig med deg i, Se på kongen av alle "støvsuger spill" Legend of Zelda, en kan ikke si at noen av de spillene nintendo har laget i den serien ikke er ett bra produkt, men alikevel stiller de med "støvsuge mekanikken" i hver tittel

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en tendens til å oppføre meg som en støvesuger jeg også, men jeg har heldigvis ikke blitt avhengig av å få achievements/trophies ennå.

Jeg har en mild form for OCD utenom spilling også (bare selvdiagnotisert) så det er ikke så rart at jeg får et behov for å være grundig når jeg spiller.

Når jeg går gjennom et grottekompleks i en RPG går jeg alltid alle andre veier enn den som leder til målet slik at jeg får med meg alt før jeg fullfører en quest.

Så jeg har et behov for å fullføre alle oppgaver så grundig som mulig.

 

Det jeg ikke gjør er å aktivt lete etter ting å gjøre. Hvis jeg får en quest av en NPC så må jeg fullføre den uansett hvor meningsløs den er, men jeg prøver å unngå å lete etter quests.

Skyrim har likevel blitt et problem for meg fordi absolutt alle jeg snakker med gir meg oppgaver. Jeg føler jeg må trykke gjennom alt av alternativer, og jeg klarer aldri å nekte å gjøre en quest.

Så hvis jeg har fått en quest som tvinger meg til å snakke med 5 NPCer så ender jeg opp med å ha 5 nye linjer i journalen når jeg endelig blir ferdig med den ene questen.

Da hjelper det ikke at jeg har et problem med lister. Jeg bare MÅ stryke ut alle punktene. Jeg klarer ikke å si meg fullført med Skyrim før hele journalen er mørklagt. Det plager meg ikke om det fortsatt er 100 oppgaver igjen å løse i spillet så lenge de ikke i står i noen liste.

 

Jeg kan også kjenne meg igjen i det å vente med alt av potions og andre ting. Spesielt i JRPGer ettersom de ofte har veldig mange bosser og de stadig blir vanskeligere.

Av en eller annen grunn er jeg alltid redd for at siste kampen i spillet vil kreve alle mine 10000 HP og resurrect potions, men innen spillet slutt er alle karakterene mine så mektige at kampen blir latterlig enkel uansett.

 

Å samle inn mynter, flagg og slike gjenstander har jeg heldigvis ikke noen sterk trang til, med mindre de har noe med historien å gjøre.

Derfor ignorerte jeg totalt flaggene i AC2, men bare måtte samle inn alle fjærene ford lillebroren til Ezio pleide å samle dem. Etter mye bortkastet tid og irritasjon så endte jeg opp med en kappe jeg ikke brukte og en scene på 1 minutt, men jeg måtte bare samle dem inn.

 

Så alt i alt, har jeg problemer med lister, grotter og alt som har noe med historien å gjøre.

Tenker meg at det snart blir opprettet organisasjoner som hjelper oss med støvesuger tendens. Det er jo allerede stort fokus på de som spiller for mye WoW så det virker som et logisk skritt å ta videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat det samme problemet som deg! Mannen min er en skikkelig støvsuger! Han spiller alltid tyv i spill der man kan det. Hver gull teller! Alltid klassen som kan dirke opp kister eller stjele fra andre.

 

Mens jeg liker heller å kose meg med historien i spillet, og har ikke den samme tålmodigheten når det gjelder repeterende ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...