Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Svart skjerm på HP Laptop


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Min HP laptop har nok engang problemer.

 

Denne gangen er det at jeg ikke får bilde på skjermen min.

 

Tidligere, har jeg løst problemet lett, ved å tømme maskinen for strøm, og ta ut batteriet, desverre fungerer ikke den metoden lenger.

Mitt instinkt sier at det er noe galt med CPUn eventuelt en ledning som er "løs".

 

Men! Her er tingen.

Maskinen lyser blå på tastaturet (det er vanlig) også ved strømkontakten.

Maskinen lager viftelyd.

DVD leseren fungerer fint.

Og, jeg kan koble maskinen til en ekstern skjerm, og da får jeg bilde (ikke på maskinen men den eksterne skjermen).

 

Betyr det kanskje at det kan være en enklere løsning enn åpne maskinen helt?

Jeg fant denne videoen, og det ser ut til å finke fint, men dette er litt for avansert for meg.

 

Vanligvis pleier jeg å poste mest mulig info, for å få hjelp, men jeg tror problemet ikke er så alvorlig som jeg opprinnelig trodde.

 

Og ja, garantien har nok for lengst gått ut på dato.

 

Jeg har en HP datmaskin som har fungerende RAM og batteri, hvis det er viktig.

 

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

0 visninger?

Er denne delen av forumet så upopulær?

Hei!

 

Det er vel kanskje det at du har feil på VIDEO chippen, dvs loddinger er løsnet pga varmgang og skitt i vifta. Det er hva denne dvd en du har forteller.

 

 

Så da er det nok ikke usannsynlig at det er akkurat det som er feilen. Såkaldt ingen kontakt, fordi tinnet har smeltet bort fra pinnene. Ja, det er mye skruing.

Det var også en modifisering lagt til, fordi kjølingen var for dårlig, derfor et lite stykke kopperplate oppå og så kjølepasta på under og oversiden av den "nye platen" under montering av den originale kopper tuben.

 

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

0 visninger?

Er denne delen av forumet så upopulær?

 

Hei!

 

Det er vel kanskje det at du har feil på VIDEO chippen, dvs loddinger er løsnet pga varmgang og skitt i vifta. Det er hva denne dvd en du har forteller.

 

 

Så da er det nok ikke usannsynlig at det er akkurat det som er feilen. Såkaldt ingen kontakt, fordi tinnet har smeltet bort fra pinnene. Ja, det er mye skruing.

Det var også en modifisering lagt til, fordi kjølingen var for dårlig, derfor et lite stykke kopperplate oppå og så kjølepasta på under og oversiden av den "nye platen" under montering av den originale kopper tuben.

 

 

BmOnline

 

Takk for svar, maskinen ble fikset ved å røre litt på ledningen til skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...