Gå til innhold

Selger / Telefonintervjuer - Dine erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er student og kunne tenkt meg en hjemmekontor jobb med arbeidsdag mellom 2-3 dager i uken.

 

Jeg har lenge sett "etter no bedre", men det later til at selgerjobber og datainnsamling er de to som tilbyr hjemmekontor.

 

Har noen spørsmål:

 

Jeg tror jeg blir ekstremt lei selgeryrket, det virker som en jobb der man må være 100% kompetetiv hele tiden mens man stadig får skitkasting fra den andre enden. Jeg har heller ingen tro på at jeg som selger vil "lyve" til folk, og er dermed redd jeg ikke passer meget godt som selger. (Ja, vinkle ting fra en fin side gjør jeg gjerne, men ikke utelate å si at man tegner abo, og lignende).

Hva er en typisk arbeidsdag? (Hvor mange ringer dere, hvordan reagerer folk, andre ting?)

 

Jeg har litt mer tro på telefonintervjuer, fungerer det helt likt? Får man provisjon for hvert intervju?

Er det like "intenst" å jobbe som telefonintervjuer? Gikk dere veldig fort lei?

Er dette like "no-brainer" som det høres ut? Kan jeg ringe og prate mens jeg delvis holder på med noe annet?

Hva er en typisk arbeidsdag? (Hvor mange ringer dere, hvordan reagerer folk, andre ting?)

 

Ideelt sett ville jeg fått meg jobb som support, da det her er kunden som ringer deg og situasjonen dermed er en helt annen. Men jeg har ikke sett noe til slike jobber :)

Endret av Jofred
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobbet som telefonselger i Edda Media i 1-2 mnd. Solgte avisabonnementer.

 

Det er jo en respektabel bedrift, så var ingen 'shady' salgsmetoder der (som å utelate priser etc). Dersom du jobber for en godt etablert bedrift, så er ikke det noe du skal bekymre deg for (tror jeg?).

 

Folk flest er hyggelige når man ringer, faktisk. Jeg kan telle på én hånd hvor mange som var sure i løpet av 4 timer med konstant ringing. Noe som er ganske få.

 

Det som gjorde at jeg ikke klarte å jobbe som selger var 'presset' til å måtte prestere topp hele tiden. Det slet meg ut, noe som resulterte i at jeg mista gnisten, som igjen resulterte i færre salg.

 

Dersom du tror du takler 'presset' om at du må selge nok for å tjene godt, kan nok selger være aktuelt. Hvis ikke, ville jeg heller gått for telefonintervjuer. Jeg vil tro at det er mye mer laid back.

Lenke til kommentar

Jeg sitter selvsagt her nå og tenker at det burde ikke være no problem å takle "presset", men neimenn om jeg vet.

 

Er arbeidsdagen 4 timer?? Eller brukte du bare dette tallet litt tilfeldig? =)

Det jeg er mest redd for (med begge jobbene) ar at man blir ekstremt lei av å bli avslått en halv time i strekk, men da er man kanskje en dårlig selger? Hvor mange salg er det normalt å ha i løpet av en dag?

 

Edit: Merker at jeg er litt usikker på hva jeg skal spørre om, jeg er generelt bare skeptisk til jobben^^

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...