Gå til innhold

Er aldri på forelesninger


d>cpp

Anbefalte innlegg

Studerer matte... første semesteret innså jeg at forelesningene passer ikke meg. Jeg blir sliten, for ofte hodepine etterpå og bruker masse timer på enten noe jeg skjønner eller ikke skjønner absolutt 0 av! Jeg må alltid lese selv, forstå selv. Jeg møter opp på plenumsregning, fordi det er eneste måten jeg kan få bekreftet at jeg gjør ting riktig.

 

Flere som har det sånn? Føler liksom jeg er så alene om å gjøre det sånn, da hvis jeg faktisk møter opp så er det jo mye folk der :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan man lærer best er individuelt. Jeg lærer veldig mye av å høre på en god foreleser, mens andre ikke får noe ut av det i det hele tatt.

 

Mange går nok i forelesning for samvittighetens skyld og for å få noen gode råd i forbindelse med eksamen, til tross for at de kanskje ikke lærer så mye.

Lenke til kommentar

Personlig er jeg av den oppfatning at det er bedre å droppe forelesninger du ikke får noe ut av. Jeg gidder ikke sitte i 3-4 timer dersom jeg ikke får noe ut av det. Da er det bedre å jobbe selv hele veien. Det kan bli litt tøffere enkelte ganger, men er egentlig ikke noe problem hvis du jobber godt nok.

Lenke til kommentar

For å være ærlig så kjenner jeg ingen som har klart første semesteret med matte kurs ved UiO ved å ha lest alene i tillegg til ikke å ha vært på forelesningene. Du sier det på en måte selv når du ikke forstår pensum eller bruker veldig mye tid på det. Mao en studieteknikk som ikke er levedyktig.

 

Men hvis du føler det er en studieteknikk som passer deg og du klarer deg fint, så bare stå på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...