Gå til innhold

Studio 8 Dv eller mpeg2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale å spille inn som DV nesten uansett hva du skal ha det ut på. På denne måten slipper du bekymre deg over å tape noe av bilde-/lyd-kvalitet. I de fleste filfeller (med mindre du har en veldig, veldig kraftig PC) vil å spille inn som MPEG-2 i praksis bety å spille inn som DV med automatisk konvertering etterpå til MPEG-2. Kan like gjerne vente med denne konverteringen til eksporten/brenningen av DVD'en.

 

Studio 8 programvaren kan også oppleves raskere å jobbe med om en kun jobber med DV-filer, kontra MPEG-2 filer som er mye tyngre å prosessere. Igjen; dette er også avhengig av prosessorkraften.

 

/Øystein :o

Lenke til kommentar

Har nå tatt og spillt det in som DV(ca 12 gigabyte) og konvertert det til mpeg2(ca2,4gigabyte) etterpå(tok nesten 7 timer )

 

Så er spørsmålet :hvordan skal det brennes til å kunne spilles av på en vanleg dvd-spiller?

Mpeg2 filen må vel over til et format som dvd spilleren skjønner

Fant ingen funksjoner i Studio8 som kunne dette (eller er det meg som er blind :-) )

Brennte den i nero (men da som mpeg-fil) men den ville ikke spilles i dvd-spilleren

 

Hva trenger eg til det?

Hvilke program er best til det?

 

Mvh Pors

Lenke til kommentar

Studio 8 har en egen brennefunksjon. Under "3 - Lag film" kan du velge opsjonen for Disk. Herfra kan du brenne direkte!

 

Ergo; du trenger ikke først konvertere til MPEG-2 for så å brenne et annet sted - alt får du gjort i en og samme operasjon i Studio 8.

 

/Øystein :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...