Gå til innhold

Macbook 15' tregt Internett?


Anbefalte innlegg

Jeg har en av de nyeste Macbookene som i det sisste har slitt med meget tregt Internett og til tider har ikke internettet vært mulig å bruke. Maskinen oppleves som ganske treg ellers, men den sliter spesiellt med Internett.

 

Finnes det et eller annet virusprogram som vil gjøre datamaskinen raskere???

 

Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært greit med litt mer informasjon.

 

Hva er det du har gjort som gjør at du tror du har fått virus?

 

Trådløst? Om:

Hvor langt unna er du ruteren? - og hvor sterkt signal?

Hvordan kryptering har routeren?

Noen andre på nettet samtidig? Og er ruteren passordbeskyttet?

Har du sett om andre maskiner har tilsvarende problem?

Har du installert noen applikasjoner som bruker mye båndbredde?

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet med en MBP 15" 2010. Trådløst er nettet er påtagelig mye tregere enn med en MBA 11,6", målbart til ca en fjerdedel av hastigheten. På kabel er det ingen forskjell.

 

Router er Airport Extreme, 5Ghz, kryptering WPA2, signalet utmerket. Det er tilnærmet samme applikasjoner på begge maskinene.

Lenke til kommentar

Det finnes som du sikkert vet flere hastighetsmålere på internett. Google bredbånds speedometer eller hastighet internett osv. Før du gjør det tar en omstart på maskinen din så du starter med blanke ark. Kjør test og du kan sammenligne resultatene mot den hastigheten du skal ha. Er det gjentatte store avvik bør du kontakte Apple support eller salgssted for maskinen din. Jeg har også en nyere MBP men den har ingen problemer med de forskjellige trådløse nettene jeg bruker.

Lenke til kommentar

Det finnes som du sikkert vet flere hastighetsmålere på internett. Google bredbånds speedometer eller hastighet internett osv. Før du gjør det tar en omstart på maskinen din så du starter med blanke ark. Kjør test og du kan sammenligne resultatene mot den hastigheten du skal ha. Er det gjentatte store avvik bør du kontakte Apple support eller salgssted for maskinen din. Jeg har også en nyere MBP men den har ingen problemer med de forskjellige trådløse nettene jeg bruker.

 

Jeg har kjørt noen slike hastighetstester før og resultatet er veldig skiftende. Enkelte ganger får jeg full hastighet og alt ser ut som om deler slik det skal være, men i neste øyeblikk fryser Internett helt og blir kjempetregt.....blir vel en runde med Apple support da :(

Jeg opplever ikke dette problemet med noen av de andre pene i huset..

Endret av Themainthing
Lenke til kommentar

Jeg har også samme problem med en helt ny Macbook Air. Internetten er ekstremt tregt og jeg laster ned i 10 - 30 kb/sek. Hastigheten virker å gå opp og ned fra at det tar 5 min å laste vg.no til 10 sekunder på det beste. Signalet er fult, men likevel er det altså så tregt og jeg faller i tillegg ut av nettet med jevne mellomrom. Jeg har tidligere hatt en Macbook Pro og slapp å gjøre noen innstillinger på denne før jeg gikk på nett.

 

Er det noen innstillinger jeg kan forandre på? Både iPhone og andre pcer i huset er på vanlig fart, mange, mange ganger raskere enn dette på samme nett og ruteren er passordbeskyttet så for øyeblikket er det kun iPhone og en annen pc på samme nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...