Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Overføre antennesignal trådløst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle ha hatt data og antennesignal i eit anna hus som ligg 20-40m ifra det huset som har begge deler. Data er greitt, det blir eit aksesspunkt i kvar ende. Men antenne slit eg litt meir med. Er parabol og dekodar i hovedhuset, og treng da signalet ifra parabolen til hus nr 2 som skal til ein dekodar der og. Finnst det nokon produkt som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119
Skrevet

For å få et stabilt og godt signal hadde jeg nok lagt inn sat i det andre huset også. Er du kunde fra før hadde du sikekrt fått dette billig, som å ha dekoder i flere rom.

Skrevet

Det var ikkje det eg spurde om. Får eit ekstra kort for 100kr i månaden, nettopp derfor eg vil prøve å benytte meg av samme parabol for å sleppe å betale for meir enn det eg treng.

Skrevet

Vil tro at det er billigere å gå til innkjøp av en ekstra parabol enn å få tak i utstyr for å videresende signalet trådløst fra et hus til et annet.

Alternativet er jo ustyr for videresending av videosignal, og la dekoder stå i hovedhuset, men da får du vel neppe veldig god bildekvalitet.

Skrevet

Ikke noe problem å strekke antennekabel (RG11) 20-40 meter ekstra.. Trådløst blir en helt annen sak, og med stor sannsynlighet dyrere enn en ekstra LNB og parabol. Ta med i beregninga at eksisterende LNB må byttes til et med flere utganger om du velger den løsninga (uansett kabel eller trådløst).

Skrevet

Ikke noe problem å strekke antennekabel (RG11) 20-40 meter ekstra..

Man skal vel være litt forsiktig med å trekke skjermet kabel mellom to bygninger med tanke på forskjellig jordpotensial, men et galvanisk skille kan vel løse noe av problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...