Gå til innhold

Storm fotokonkurranse - nokon som deltek?


Anbefalte innlegg

Eg berre lurte på om det er folk her som plar delta på Storm sin fotokonkurranse, som går på fanging av vêret? Kanskje nokon har vunne, til og med?

 

Eg prøver å sjekka tema kvar dag, og sender inn dersom eg har noko passande. Håpet om å vinna er stort. Då sel eg kleda og sit med ein del tusingar i lomma - som kan brukast på "ymse" ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sendt inn bilde èn gang - ble da vinner av dagens bilde, men det holdt ikke ut uken så det ble ingen premie. Tenker jeg skal gjøre som deg fremover; sjekke tema og sende inn hvis jeg har noe relevant og fint! Er jo flott premie, så ser ingen grunn til ikke å gjøre det :)

Lenke til kommentar

Eg har ein teori om at vinnersjansen er motsett proporsjonal med utstyret, etterbehandlinga og mangel på erfaring:

 

vinnarsjansen = 1 / (utstyr * etterbehandling * nybyrarheit),

 

der nybyrjarheit er 1/(antal minutt erfaring), utstyr er målt i NOK og etterbehandling er målt i minutt/NOK

Endret av kjikvadrat
Lenke til kommentar

Jeg har aldri deltatt selv, men det er nok grunnet slapphet. Konkurransen ser jo grei ut, og premien er jo flott. Kjenner flere venner som har fått "dagens bilde", og vunnet premie, tiltross for liten eller ingen erfaring med kamera og etterbehandling. Virker som det rett og slett handler om å dokumentere været, altså at man er heldig med stedet og forholdene, enn at bildet er fototeknisk korrekt. Det er i bunn ikke så rart mtp at det nok er værinteresserte meterologer som ser gjennom bildene.

 

Tror jeg nok gjør som enkelte andre har nevnt, ser om tema går overens med noen bilder jeg har liggende. Å prøve å fange tema hver eneste dag har jeg nok ikke sjanse til, spesielt ikke når de beste forholdene er tidlig på morgen eller ved solnedgang hvor jeg er opptatt med andre ting.

 

Fin konkurranse, og uten tvil en konkurranse jeg burde fokusert mer på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...