Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

to pc'er i nettverk med nextgentel....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bærbar og en stasjonær med xp som jeg vil kjøre internett på via hub på begge, men jeg får bare internett på den som ikke modemet er tilkoblet til.. altså den bærbare som kobler gjennom den andre har jeg internett på, men ikke den andre.. Hva kan jeg gjøre????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men jeg kunne tenke meg dette nå på begge.. Det skal gå, men fatter ikke hvor det er noe galt_!! ingen som har noe forslag??

Skrevet

jeg har selv ngt, og deler det ved å sette kabelen ifra routeren inn i upload porten på hubben (eller i en vanlig port dersom tpkabelen fra routeren er krysset(eller var det motsatt?)), og de to arbeidsstasjonene i to vanlige porter...

Skrevet

Nei, du trenger ikke en bredbåndsrouter. Du har jo allerede fått en router fra NGT. Det eneste du trenger, er en enkel hub eller switch. Feks denne. Den saken har autosens på om du setter i en vanlig eller kryssa kabel, så du slipper å bekymre deg om uplink port osv.

Skrevet

heisann du.. høres ut som om du allerede har en hub.. istedenfor å koble modemet gjennom den ene pcen så koble modemet direkte i hubben.

Dette kan du gjøre i og med at nextgentels modem har innebygd router.. så kobler du de to pcene dine i hubben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...