Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan ikke høyreklikke i Windows 7 - "Windows utforsker har sluttet og virke"


Anbefalte innlegg

Har en Asus U36SD bærbar PC som ikke er helt god. Jeg kan ikke høyreklikke i Windows i mapper osv, eller høyreklikke på filer i det heletatt. Får da bare opp at "Windows Utforsker har sluttet å virke". Dette skjer også når jeg blar i mapper som med masse filer som tar mye plass, feks i Mine Bilder (men ikke i mine dokumenter hvor jeg kun har noen tekstdokumenter. I Google Chrome og i andre programmer fungerer det derimot helt fint å høyreklikke.

 

Dette skjedde etter jeg måtte "reinstallere" Windows tidligere i høst da PCen krasjet. Kjørte da Windows 7 Recovery CD som jeg lastet ned, og alt ble installert på nytt så vidt jeg har skjønt (mistet i hvert fall alt jeg hadde tidligere).

 

Noen tips om hva som kan være feil, og hvordan jeg kan løse dette?

 

Takk for svar

Endret av DynamicPower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres jo ut som om noe er fundamentalt galt med innstallasjonen din. Win 7 kan starte nye explorer vinduer i nye skall hvis du holder Shift nede, høyreklikker Datamaskin i Startmenyen og velger Start i ny prosess men den vil vel også henge seg hvis du gjør det samme der.

 

Mulig at det står noe i Systemloggene dine om hvorfor explorer henger seg.

 

Du kan også sjekke ut Windows FTH og se om den kanskje kan gi en ide om hvorfor det skjer.

Lenke til kommentar

Det har du rett i, den henger seg om jeg gjør det. Jeg for derfor ikke gjort som de sier jeg skal gjøre på Windows FTH-siden heller (skal høyreklikke på datamaskin i startmenyen og velge "manage")

 

Hvor kan jeg se i systemloggene så jeg kan se om hvorfor den henger seg, og hvordan ser jeg det? :p

Endret av DynamicPower
Lenke til kommentar

Noen som har tips om hvordan jeg kan løse dette? Begynner å bli litt lei nå... Det er visse funksjoner i Windows som ikke fungerer også, blant annet kan jeg ikke få oversikt over Bluetooth-enheter uten at den klikker om må starte utforsker på nytt (uten at jeg skjønner hva "Windows Utforsker" har med Bluetooth-enheter å gjøre)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...