Gå til innhold

NetshopXL og kansellering


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre/hvilke rettigheter jeg har i denne situasjonen:

 

10. desember bestilte jeg en digital fotoramme i julegave. Jeg sjekket litt rundt og bestilte den hos NetshopXL som er rimeligst og hadde rammen på lager.

 

På deres kundesider står følgende:

Dersom varen er på lager sendes denne normalt i løpet av 1-2 dager etter den er mottatt.

Deres salgs og leveringsvilkår sier blant annet følgende:

Normal frakttid er 2-4 dager avhengig av hvor du bor.

Ordre blir prosessert veldig raskt. Noen ganger er varen sendt bare minutter etter at vi mottok den, så vennligst vær sikker på at du trenger varene før du bestiller. Avbestillinger må skje via [email protected].

15. desember har jeg fortsatt ikke mottatt noen sendingsbekreftelse og rammen står nå som ikke på lager. Jeg sender de en e-post til salg og spør om jeg kan forvente den før jul.

 

16. desember har jeg ikke fått noe svar eller sendingsbekreftelse. Jeg sender en e-post til både salg og support og sier at jeg ønsker å kansellere bestillingen. Jeg bestiller så rammen fra JapanPhoto som heldigvis leverer før jul.

 

28. desember mottar jeg rammen fra NetshopXL. Jeg har enda ikke hørt noe fra de og på pakkesporingen ser jeg at den ble sendt den 23.12. Jeg går inn på nettsidene og registrer en retur med begrunnelse at jeg hadde kansellert ordren.

 

5. januar får jeg beskjed om at det blir registrert som angrerett da det ikke er mulig å kansellere ordre som er bestilt hos distributør (noe jeg går utifra at alle ordrer blir umiddelbart).

 

Jeg svarer at jeg kansellerte fordi de ikke svarte på e-post og det så ut som om de ikke kom til å levere den på lang tid da den ikke lenger var på lager.

 

6. januar får jeg svar om de har "ingen garanti på levering" og at den er registrert som angrerett.

 

 

 

Blir det riktig at jeg må benytte angrerett på dette, og i praksis dekke frakt både fra NetshopXL og tilbake?

 

Hvis ikke, hvordan kan jeg gå frem?

 

Setter pris på all hjelp! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har rett til å gå fra bestillingen hvis ikke leveransen skjer innen rimelig tid, eller hvis ikke leverandøren varsler deg om at varen blir forsinket. Jeg antar at Netshop XL har samme eiere og forretningside som Netshop og noe av det Netshop er mest kjent for er kommunikasjonen med kundene sine i negativ forstand. Jeg sluttet å handle på Netshop for nesten 2 år siden på grunn av negative opplevelser i slik forstand.

 

Link til "Netthandel- dine rettigheter": http://forbrukerportalen.no/rettighetsartikkel/Netthandel%20dine%20rettigheter#naar_det_oppstaar_forsinkelser

Lenke til kommentar

Hei,

 

Sliter litt selv med kansellering av ordren, heldigvis for meg så er produktene ikke sendt.

 

Anbefaler deg å forsøke å kontakt noen andre enn [email protected]

 

Det jeg har gjort i dag er å sende mail til samtlige som står oppført på denne siden:

http://www.netshopxl.no/Info.aspx?q=sk:56

 

Sender du mail til første bokstav i fornavn, mellomnavn og etternavn får du kontakt med noen i ledelsen...

 

Oppdatert:

Svar fra dagligleder, Salgssjef og en salgskonsulent

 

kort oppsummert:

Daglig leder: Varen er sendt, ber meg kontakte han når de ankommer for retur.

 

Salgssjef: Ordren er slettet, penger er tilbakebetalt.

 

Salgskonsulent: Bekrefter at ordre er slettet, men bitcher om at de ikke har sett mine 3-4 andre forsøk på å kansellere ordren...

 

(Alltid greitt å sende flere email når man masse utsender, ikke alltid at kommunikasjonen fungerer 100% som i dette tilfellet her)

Endret av crimz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...