Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes E220 CDI W211 og driftvarm motor


Anbefalte innlegg

Lurer veldig på om en MB 220CDI (W211, 2003 modell) bruker mye lengre tid på å bli driftsvarm enn f.eks en Passat TDI? Bilen var inne i oppvarmet hall hos forhandleren før jeg prøvekjørte bilen, men synes den brukte over 15-20min på å bli driftsvarm. Kjørte da ikke i kø og lå på rundt 50-80 heleveien ca 10-15km.

Temp. var ca -2 (+/- 2)

 

Synes å ha hørt fra en annen venn som har MB E2000 bensin , 2000-model som visstnok bruker lengre tid enn min tidligere Passat 1.9 TDI på å bli varm.

 

Da lurer jeg på, er det slik de fleste MB E-klasser er mtp tiden det tar for å få driftsvarm motor?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Treg eller defekt termostat?

 

Avhenger litt av hvor man kjører (i bare nedoverbakker tar det naturlig nok lengre tid å få opp temperaturen). Min 97-modell 420 er som regel driftsvarm etter 5-10 minutter ved temperaturer rundt 0 grader.

 

Vet ikke om din Passat har en tilleggsvarmer av noe slag som får fart på oppvarmingen, men i utgangspunktet vil jeg tro en 2000 E200 bensin skal bli raskere varm enn en Passat TDI.

Lenke til kommentar

Er utrulig mange faktorer som spiller inn.

 

Men husk på, at det du leser av er ikkje driftstemperaturen til Motoren, siden den kan varriere i fra områder i maskineriet, du leser av temperaturen på kjølevannet ditt.

 

Kor vidt det er noko meir å hente med tanke på at det skal opp i temperatur fort er det vell mange som diskuterer, men til slutt så handler det mest om kor sensoren er plasert henn for avlesning.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei

 

Har selv en S211 2003. Leste i noen andre fora at det var mange 211 som hadde termostatproblemer. Sjekket min og tempen kom ikke over 70 - 80 gr. Skiftet termostaten sjøl og etter det er driftstempen på ca 90gr. Kommer fort opp i driftstemp, litt avhengig av terrenget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...