Gå til innhold

Laptop. Intil 7000


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har vært ute etter laptop lenge nå og aner ikke hvilken jeg burde kjøpe. Vil ha noe til vanlig bruk på internett og torrenting, men også noe jeg kan game med. Bra skjerm og helst ikke minder enn 500mg hardisk. vil ha langt batteri og tror jeg burde ha i7 prosessor.

 

mhv IverAnon

 

På forhånd takk for svar :)

Endret av IversAnon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til 7000kr så er det begrenset hva slags spillytelse du får i en bærbar maskin. Den modellen som historisk har gitt best ytelse pr krone, ASUS G53SX har økt i pris etter nyttår og ligger nå på 9000kr og da er det et lite hopp til MSI GT780DX(9995kr hos lefdal) som er bestykket med et GTX570 grafikkort som yter nesten 30% bedre enn GTX560 som sitter i G53SX.

 

Et enkelt valg i mitt hode, men lite å tråd med ditt prisestimat.

 

Fra GTX560 som er det et langt sprang ned i ytelse til mainstreamkortene GT540/GT555 som i mine øyne ikke er bra nok til å drive de mest populære titlene anno 2011, og de vil høyst sannsynlig ha enda større problemer med titler som er i anmarsj i 2012.

Lenke til kommentar

Hva med denne? :)http://www.dustinhome.no/dell-xps-15-ci7-28-8gb-500-156-gt540m-w7hp/product/5010615709?intcmp=searchProvider_dacsa

 

Raskere harddisk, dobbelt så mye ram, kanskje en smule dårligere prosessor, men samme pris.

 

smule svakere?

 

store forskjeller mellom dual core og quad core

 

Ja, det har du rett i, dårlig formulert av meg. Mente bare at det var et fint alternativ :)

Lenke til kommentar

Hva med denne? :)http://www.dustinhome.no/dell-xps-15-ci7-28-8gb-500-156-gt540m-w7hp/product/5010615709?intcmp=searchProvider_dacsa

 

Raskere harddisk, dobbelt så mye ram, kanskje en smule dårligere prosessor, men samme pris.

 

smule svakere?

 

store forskjeller mellom dual core og quad core

 

Ja, det har du rett i, dårlig formulert av meg. Mente bare at det var et fint alternativ :)

 

Skal ikke klage på det nei, fint tilbud, men ikke verdt det til full pris da :/

Lenke til kommentar

Hva med denne? :)http://www.dustinhome.no/dell-xps-15-ci7-28-8gb-500-156-gt540m-w7hp/product/5010615709?intcmp=searchProvider_dacsa

 

Raskere harddisk, dobbelt så mye ram, kanskje en smule dårligere prosessor, men samme pris.

 

smule svakere?

 

store forskjeller mellom dual core og quad core

 

Ja, det har du rett i, dårlig formulert av meg. Mente bare at det var et fint alternativ :)

 

Skal ikke klage på det nei, fint tilbud, men ikke verdt det til full pris da :/

 

Enig der

Lenke til kommentar

en kammerat av meg kjøpte nylig denne ASUS K53SV fra komplett 6.995,- som han kjøpte til litt spill etc. når han skulle i militæret og virker så langt fornøyd med PCen.

 

Her en linker til tester fra Dinside.no og hardware.no

 

Er ikke sikker på hva som er den store forskjellen på K modellen her og N som var linket litt lenger opp men den eneste forskjellen jeg kan raskt er mer RAM, Videominne og bedre prosessor på K modellen mens N har høyere oppløsning på skjermen og blue-ray spiller.

Endret av Engichris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...