Gå til innhold

Oppgradering av HTPC


Anbefalte innlegg

Skal oppgradere MediaCenter-PC'en og har sett meg ut disse komponentene:

 

  • Samsung SSD 830 Series 256GB
  • Intel Core i5 2500K
  • Asus P8Z68-V
  • Kingston HyperX DDR3-1600 8GB (2x4GB) XMP
  • Arctic Cooling Freezer 7 Pro

 

Havner på ~ 5600,- på deal.no som billigste butikk. Har kabinett, PSU, Blu-ray leser og skjermkort fra før.

 

Noen kommentarer på denne pakken? Hva med butikken? Ser at deal.no ikke har de aller beste erfaringene, men de er gode på pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal oppgradere MediaCenter-PC'en og har sett meg ut disse komponentene:

 

  • Samsung SSD 830 Series 256GB
  • Intel Core i5 2500K
  • Asus P8Z68-V
  • Kingston HyperX DDR3-1600 8GB (2x4GB) XMP
  • Arctic Cooling Freezer 7 Pro

 

Havner på ~ 5600,- på deal.no som billigste butikk. Har kabinett, PSU, Blu-ray leser og skjermkort fra før.

 

Noen kommentarer på denne pakken? Hva med butikken? Ser at deal.no ikke har de aller beste erfaringene, men de er gode på pris.

 

Nå vet ikke jeg så altfor mye om HTPC'er, og har aldri bygget en selv, men er ikke en i5 2500k litt overkill? Bør du ikke heller gå for en som bruker litt mindre effekt? Er ikke i3 2100T et bedre valg?

 

Edit: Ser at i3 2125 eller i3 2105 er et bedre valg enn i3 2100T, med Intel HD 3000 over Intel HD 2000.

Endret av MrConfusion
Lenke til kommentar

Ettersom jeg ikke oppgraderer så ofte så er det greit om maskinvaren er litt overdimensjonert per dags dato, slik at den kanskje holder litt lengre før neste gang jeg må oppgradere.

Maskinen vil kjøre 2 stk TV-kort som gjerne vil vise og/eller ta opp HD-sendinger samtidig, så greit om den har litt "juice" :)

 

Er det ellers noe å utsette på komponentene mon tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...