Gå til innhold

Nexus - Problemer med MMS


Anbefalte innlegg

Har problemer med å få sendt og mottatt MMS med min Samsung Galaxy Nexus når wi-fi er aktivert. Deaktiverer jeg wi-fi, fungerer det fint. Min far på 82 har samme telefon og samme problem. Feilmeldingen som dukker opp ved sending er følgende; "Tjenesten er ikke aktivert i nettverket". Har vært i kontakt med Telenor Mobil og svaret var at dette må være en bug i telefonen.

 

Noen andre med samme problem?

Noen som har forslag til løsning?

 

PS! Har sendt forespørsel om dette til Samsung via Facebook for en uke siden, men har ennå ikke fått svar. Siden deres websider ikke inneholder noe info om telefonen, virker det som at de "overser" den totalt og forventer at all kommunikasjon går via Google.

Som et minimum burde de ha info om nettopp det. Slappt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt om lignende tilfeller hos andre dessverre. Det forårsakes av en SW-feil på telefonen ja, altså ikke noe operatøren din kan hjelpe deg noe særlig med.

 

MMS kan ikke sendes via bredbånd, det MÅ gå via mobilnettet. Problemet er at når wi-fi er tilkoblet slår mobildata seg av for at du ikke unødvendig skal benytte datatrafikk via mobilnettet. De aller fleste telefoner "skjønner" at mobildata skal aktiveres når en MMS skal sendes, men tydeligvis ikke din.

 

Eneste jeg kan anbefale er å ta en tur innom XDA-forumet for å se etter løsninger, da det er en del brukere av telefonen som sliter med det samme. Uten at jeg vet om det finnes noen fixes, så kan det hende du må flashe telefonen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takker for svar, Andey!

Angående at jeg har sendt inn spørsmålet til Samsung: Jeg purret på dette for snart 2 uker siden, og fikk da til svar at de sjekket opp i saken og jeg ville få svar så snart de viste mer. Tviler vel på at jeg i det hele tatt får noe svar, men skal purre på dem på nytt.

 

For øvrig er det et par andre problemer med telefonen, i tillegg til nevnte:

- Både min og min fars telefon kræsjer støtt og stadig - uten at noe bestemt utføres på telefon.

- Wi-fi: Jeg sitter nå 1 meter fra routeren, og singnalstyrken viser ca "halv dekning". Jeg hadde håp om at dette bare var feil med "visningen", og at selve dekningen allikevel ville være god, men dessverre stemmer ikke det. Slitsomt å miste wi-fi bare fordi en går inn i et nabo-rom...men fordelen er jo at jeg da kan ta i mot, eller sende MMS! ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...