Gå til innhold

[LØST] Treg innlogging i W7 (gigabyte hovedkort)


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nettopp installert en frsh Windows 7 på min nye ssd. (corsair force 3)

Ifra jeg trykker på knappen til jeg kan logge inn tar det cirka 15 sekunder. Etter jeg skriver inn passordet og logger inn må jeg vente 20-30 sekunder før jeg kan se skrivebordet mitt. Normalt skal dette ta rundt 1 sekund. Jeg leste litt om det etter søking på google, og det var andre som hadde samme problemet. Det ser ut som det kan ha noe me en nettverkstilkobling som prøver å kjøre når jeg skal logge inn, som venter 20 sekunder før den får timeout og først da logger meg inn. Jeg har ikke klart å disable dette og lurte på om noen kan hjelpe meg her.

 

Jeg prøvde å lage en ny bruker. Først lagde jeg en ny administrator-rettighet bruker. Da hadde jeg det samme problemet når jeg skal logge inn. Etterpå laget jeg en bruker med vanlige rettigheter, og på denne kan jeg logge inn instantly.

Hvordan kan jeg gjør slik at admin brukeren min også logger inn med en gang?

 

EDIT:

 

 

Jeg fant løsningen på problemet. Det viser seg at det var forårsaket av en utility kalt smart 6 som følger med Gigabyte hovedkort. Jeg avinstallerte denne, og nå funger alt fint

Endret av Shar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...