Gå til innhold

IPod Nano vs noe annet? f.eks. creative x-fi


Anbefalte innlegg

til jul fikk jeg en ipod nano 8gb graphite, og jeg er sterkt imot å installere itunes på pc'en bare for å få musikk på den så lurer på hva dere mener jeg burde bytte den til.

 

jeg har lenge sitti og tenkt på creative's x-fi mp3 spillere, men vet ikke hvem jeg vil/burde velge. kommer mest til å bruke den i arbeid som snekker. utenom det så har jeg ikke peiling på hva som er bra av mp3 spillere på markedet i dag, men vil absolutt helst slippe itunes

 

mine krav til en mp3 spiller er, i rekkefølge fra viktigst til mindre viktig:

flytte filer fra og til spilleren som om det var en usb-penn

lydkvalitet

lage spillelister på spilleren

lang batteritid (godt over 8 timer siden jeg vil bruke den i jobb)

god EQ med MER justeringsmuligheter enn low-mid-high

 

jeg bryr meg ikke noe om:

kamera

bilder

radio

spill

utseende (bryr meg litt, liker heller en sort creative spiller enn en hvit ipod)

kalender

klokke

pedimeter

eller noe annet tillegg man kan få.

 

noen forslag til annen mp3 spiller, eller hvilken creative x-fi jeg bør velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg vil anbefale deg å se på San Disk Sansa Clip +. Den er utrolig god for pengen. Har bedre lyd en Ipod Touch 4 som jeg også har og støtter FLAC. Bateritid er ca 7 timer med original firmware, men legger du Rockbox så øken bateritid men har ennå ikke funnet ut med hvor lenge. Har den altid på på jobben i 8 timer. Med original firmware klarte den ikke hele arbeidsdagen med EQ på, med Rockbox kommer jeg hjem og det er ca 40% batteri igjen.

 

Du kan lese test her.

 

Hilsen

Staljin

  • Liker 1
Lenke til kommentar

til jul fikk jeg en ipod nano 8gb graphite, og jeg er sterkt imot å installere itunes på pc'en bare for å få musikk på den så lurer på hva dere mener jeg burde bytte den til.

 

jeg har lenge sitti og tenkt på creative's x-fi mp3 spillere, men vet ikke hvem jeg vil/burde velge. kommer mest til å bruke den i arbeid som snekker. utenom det så har jeg ikke peiling på hva som er bra av mp3 spillere på markedet i dag, men vil absolutt helst slippe itunes

 

mine krav til en mp3 spiller er, i rekkefølge fra viktigst til mindre viktig:

flytte filer fra og til spilleren som om det var en usb-penn

lydkvalitet

lage spillelister på spilleren

lang batteritid (godt over 8 timer siden jeg vil bruke den i jobb)

god EQ med MER justeringsmuligheter enn low-mid-high

 

jeg bryr meg ikke noe om:

kamera

bilder

radio

spill

utseende (bryr meg litt, liker heller en sort creative spiller enn en hvit ipod)

kalender

klokke

pedimeter

eller noe annet tillegg man kan få.

 

noen forslag til annen mp3 spiller, eller hvilken creative x-fi jeg bør velge?

Har denne iPoden selv, og du kan glemme 8 timer.

5 timer er mer realistisk.

Lenke til kommentar

-staljin

mener du at jeg burde går for sansa clip+ for 200kr når jeg har tenkt til å bruke ett budjett på ca 1000kr?

 

-lader

står 24 timer batteritid på ipod nano 8gb graphite på blandt annet denne sida (2 øverste linjene)

men jeg håper uansett på å få tak i en spiller som jeg kan ha på mens jeg er på jobben hele dagen:P

Endret av Profanity
Lenke til kommentar

-staljin

mener du at jeg burde går for sansa clip+ for 200kr når jeg har tenkt til å bruke ett budjett på ca 1000kr?

 

-lader

står 24 timer batteritid på ipod nano 8gb graphite på blandt annet denne sida (2 øverste linjene)

men jeg håper uansett på å få tak i en spiller som jeg kan ha på mens jeg er på jobben hele dagen:P

Det står det, men det er ikke sant.

Har 3 stk av den.

Ingen holder mer en 5 timer.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg vil anbefale deg å se på San Disk Sansa Clip +. Den er utrolig god for pengen. Har bedre lyd en Ipod Touch 4 som jeg også har og støtter FLAC. Bateritid er ca 7 timer med original firmware, men legger du Rockbox så øken bateritid men har ennå ikke funnet ut med hvor lenge. Har den altid på på jobben i 8 timer. Med original firmware klarte den ikke hele arbeidsdagen med EQ på, med Rockbox kommer jeg hjem og det er ca 40% batteri igjen.

 

Du kan lese test her.

 

Hilsen

Staljin

 

+1

 

Du kan også google Cowon D2, den orker enda noen timer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg vil anbefale deg å se på San Disk Sansa Clip +. Den er utrolig god for pengen. Har bedre lyd en Ipod Touch 4 som jeg også har og støtter FLAC. Bateritid er ca 7 timer med original firmware, men legger du Rockbox så øken bateritid men har ennå ikke funnet ut med hvor lenge. Har den altid på på jobben i 8 timer. Med original firmware klarte den ikke hele arbeidsdagen med EQ på, med Rockbox kommer jeg hjem og det er ca 40% batteri igjen.

 

Du kan lese test her.

 

Hilsen

Staljin

 

+1

 

Du kan også google Cowon D2, den orker enda noen timer.

Og har garantert bedre lydkvalitet.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Smaken er som baken, og jeg mener at han bør gå for Clip+, ja. Jeg var også ute etter en rein MP3 spiller med vekten på go lyd så derfor falt valget på Clip+. Jeg tviler sterkt på at D2 er så mye bedre enn Clip+ og jeg ville heller investert penger i skikkelige hodetelefoner. Jeg venter selv Shure SE535.

 

Med Rockbox får du vannvitig mange lydinnstillinger å leke med slik at du kan få lyden akkurat som du vil ha det.

 

De oppgite bateritidene er selvsagt med medfølgende Clip+ hodetelefoner. Vil tro at tiden øker med SE 535 da de sitter MYE bedre og jeg vil tro at jeg kan skru volumet en del ned.

 

Her har du direkte profesjonell sammenligning Ipod 3 touch vs Clip+.

 

Så vidt jeg husker det så har ikke Ipod 4 touch noe oppgradering på lydfronten i forhold til Ipod touch 3.

 

Utdrag fra testen:

 

BOTTOM LINE: I'm not aware of any other player, besides perhaps the larger Sansa Fuze, that can touch the Clip+ in terms of audio performance for anywhere near this low of price or offer similar features and performance in anywhere near as small of package. I'm so impressed I plan to buy a few spares when they near the end of the product cycle because I'm worried Sandisk might somehow screw up the replacement (like some have said they did with the latest Fuze+). The Clip+ is a rare find, and in some key areas, outperforms many more expensive players.

 

Hilsen

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

fant akkurat ut at butikken ipod'en er kjøpt fra, selger bare ipod og telefoner så da selger jeg den. ser ut til at jeg kommer til å kjøpe sansa clip+ da og øreplugger til rundt 600kr om det er en god investering:P takk for hjelpen i hvertfall!

 

den testen der var virkelig utfyldende staljin! prøver å få lest litt i den for å se hva jeg går til. tusen takk|=)

Lenke til kommentar

fant akkurat ut at butikken ipod'en er kjøpt fra, selger bare ipod og telefoner så da selger jeg den. ser ut til at jeg kommer til å kjøpe sansa clip+ da og øreplugger til rundt 600kr om det er en god investering:P takk for hjelpen i hvertfall!

 

den testen der var virkelig utfyldende staljin! prøver å få lest litt i den for å se hva jeg går til. tusen takk|=)

 

Sansa clip er sikkert bra nok. Dette blir personlig smak, det eneste jeg kommenterte på var batteritid. Fokus bør være på musikk, og jeg kan ikke si meg uenig i å legge kroner i høretelefoner evt. plugger.

Lenke til kommentar

har allerede bestilt ultimate ears triplefi 10 plugger fra ebay:D

 

Hei,

 

Glad jeg kunne hjelpe. Har hatt dem (triplefi 10) i 12 dager før jeg sendte dem i retur . Utrolig gode inears. Trenger litt burn inn før de yter på sitt beste. Sendte dem i retur bare fordi de ikke passet mine ører.

Har i dag fått mine SE535 og de sitter som et skudd, 100 ganger bedre en Triple fi, lyden, tja de er ennå nye. Jeg var mer imponert over Triple fi da jeg hørte dem første gang.

 

Lykke til og husk å legge inn RockBox når du får din Clip +. :D

 

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...