Gå til innhold

Windows Media Center finner ikke Xbox360


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Isteden for å kjøpe mediesenter i første omgang tenkte jeg å prøve meg på WMC+Xbox360 combo.

 

Nå er Xboxen koblet til Xbox live med kabel og det samme er den stasjonære pcen. Jeg har åpnet alt som har med WMC i brannmuren og sluppet igjennom svchost.exe som kreves for å la de kommunisere.

 

Allikevel finner ikke den stasjonære pcen xboxen. Jeg leste i de håpløse guidene til Windows at det kunne være ruteren. Min "ruter" er en Thomson TCM420 som jeg researchet både her og på portforward, men det viser seg at det ikke er en ruter som kan konfigueres.

 

Internetten går til Thomson, videre til en Belkin 5TP switch ut til Apple Airport, Xbox og stasjonær pc.

 

Nå er jeg oppråd for jeg vet ikke hva jeg må prøve videre for å få dette til å fungere.

 

 

PS: Simpelthen bare elsker videoen til Microsoft på Xboxen om hvor enkelt det er å koble WMC til Xbox. RIGHT!

 

 

Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å begynne en plass her er Thomson TCM420 et modem som du har fått fra bredbåndsleverandøren din, altså har den ingen ruterfunksjonalitet på grunn av at det nettopp er et modem.

 

Videre har du koblet en switch til modemet, noe som tilsier at alle enhetene som er koblet til switchen blir tildelt automatisk IP-adresse direkte fra ISP.

 

Nå skal det sies at jeg aldri har forsøkt å koble pc og xbox kun via en switch, men via ruter fungerer PnP utmerket ifm Media Center og alt har gått automatisk (ruter må ha støtte for PnP).

 

Hvorvidt PnP fungerer via switch er jeg usikker på da jeg tror PnP har med port forwardingen å gjøre.

Lenke til kommentar

For å begynne en plass her er Thomson TCM420 et modem som du har fått fra bredbåndsleverandøren din, altså har den ingen ruterfunksjonalitet på grunn av at det nettopp er et modem.

 

Videre har du koblet en switch til modemet, noe som tilsier at alle enhetene som er koblet til switchen blir tildelt automatisk IP-adresse direkte fra ISP.

 

Nå skal det sies at jeg aldri har forsøkt å koble pc og xbox kun via en switch, men via ruter fungerer PnP utmerket ifm Media Center og alt har gått automatisk (ruter må ha støtte for PnP).

 

Hvorvidt PnP fungerer via switch er jeg usikker på da jeg tror PnP har med port forwardingen å gjøre.

 

Okeis. Takk for svar! Trodde det var en ruter. Men da virker det ganske håpløst? Kan evt ringe å høre med Canal Digital om det er mulighet for å få en ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...