Gå til innhold

Turbo boost aktivering


Haneje

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte nettopp ny pc der det står det er turbo boost, men finner ikke ut hvordan man aktiverer det. er det noen som vet hvordan jeg gjør det? her er pcen: Toshiba Satellite L750-16V 15.6" HD

Link:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649442#extra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Kjøpte nettopp ny pc der det står det er turbo boost, men finner ikke ut hvordan man aktiverer det. er det noen som vet hvordan jeg gjør det? her er pcen: Toshiba Satellite L750-16V 15.6" HD

Link:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649442#extra

 

Turbo boost med Windows? sikkert allerede på i BIOS, så sett strøminstillingene til "Høy ytelse" husk å bruke strøm-ledning for å spare batteriet for unødvendig stress.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Kjøpte nettopp ny pc der det står det er turbo boost, men finner ikke ut hvordan man aktiverer det. er det noen som vet hvordan jeg gjør det? her er pcen: Toshiba Satellite L750-16V 15.6" HD

Link:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649442#extra

 

Turbo boost med Windows? sikkert allerede på i BIOS, så sett strøminstillingene til "Høy ytelse" husk å bruke strøm-ledning for å spare batteriet for unødvendig stress.

Nei, såkalt "Turbo Boost" er en funksjon for Sandy Bridge i bærbare PC'er.

Lenke til kommentar

Turbo boost med Windows? sikkert allerede på i BIOS, så sett strøminstillingene til "Høy ytelse" husk å bruke strøm-ledning for å spare batteriet for unødvendig stress.

Nei, såkalt "Turbo Boost" er en funksjon for Sandy Bridge i bærbare PC'er.

 

hm.. har jo boost for laptopen min da! den er før sandybridge, men fortsatt en intel prossessor.

Lenke til kommentar

For å være litt mer presis enn å si "når maskinen føler for det", så er turbo boost funksjonen noe som slår inn automatisk så fort CPUen trenger mer ytelse enn standard frekvens. Dette byttet til høy ytelse skjer så og si øyeblikkelig - så for brukeren sin del så virker det som du har denne kraften alltid tilgjengelig. PCen vil bare intelligent trappe ned og spare strøm mens du faktisk ikke bruker ytelsen uansett.

 

Da dette aktiveres automatisk så er det ingenting spesiellt du trenger å gjøre. Så lenge du ikke har rotet med BIOS instillinger vil det være på som default.

 

Jeg vet at noen bærbare fungerer slik at turbo boost ikke brukes ved mindre du har lader tilkoblet - pga. batteristrøm gir litt i minste laget strømlevering til å dekke behovet ved bruk av maks kapasitet. Andre maskiner klarer turbo boost på batteri også. Jeg vet ikke hva akkuratdenne modellen gjør.

 

Det er enkelt å teste i uansett tilfelle (prime95 for å belaste CPU + CPU-Z for å lese av frekvensen på CPU for å se om den bruker turbo der og da).

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Turbo boost med Windows? sikkert allerede på i BIOS, så sett strøminstillingene til "Høy ytelse" husk å bruke strøm-ledning for å spare batteriet for unødvendig stress.

Nei, såkalt "Turbo Boost" er en funksjon for Sandy Bridge i bærbare PC'er.

 

hm.. har jo boost for laptopen min da! den er før sandybridge, men fortsatt en intel prossessor.

Men ikke slik Turbo Boost som vi snakker om i denne sammenhengen! Vet godt hva du mener, men dette er ikke det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...