Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er oslohandelsgymnasium en bra skole? lett å få seg venner? (har ikke :/)


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Her på ungdomskolen har jeg aldri hatt det så veldig bra. Er alltid alene, har ingen å leke med. I 8.klasse kjente jeg 90% av klassen, 5-6 stykk som jeg ikke kjente. Disse ble veldig gode venner med meg. Men plutselig påvirket de som allerede kjente meg de nye...de liksom fikk dem til å se ned på meg. Hele trinnet vårt er utlendnger, inkludert meg. mange leker gangstere..klarer ikke å oppføre seg.

 

Helt siden de 3-4 gode månedene i 8.klasse. Har jeg følt meg alene, i frimminutt, gym timene, timene. Dessuten er jeg blitt sett den på tusen ganger. Jeg var den som alltid skal ha det minst trivelig. de startet å bestemme overr meg osv..men jeg kjempe hardt imot. Lang historie.

 

Kanskje jeg vil starte på OHG til sommern. Er dette en bra skole? er det bare sosser og slikt der? Får man fort venner? Aksepteres man uansett man er hva hvilket som helst land?

 

 

Skrevet fra mobil, sikkert tusenvis av skrivefeil. Rette opp dem senere.

 

Postet av anonym: 86b664390eb7888abc5a1f2c85f39b56

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt at det generelt er mange sosser på OHG. Dette er nok veldig individuelt. Om du vil få venner eller ikke, kommer an på de andre elevene. så det er litt uforutsigbart egentlig ;)

 

Jeg vet ikke hva slags miljø du er vandt til, men om du er ute etter et godt miljø ville jeg kanskje vurdert å begynne på en annen skole enn OHG :)

Lenke til kommentar

Har hørt at det generelt er mange sosser på OHG. Dette er nok veldig individuelt. Om du vil få venner eller ikke, kommer an på de andre elevene. så det er litt uforutsigbart egentlig ;)

 

Jeg vet ikke hva slags miljø du er vandt til, men om du er ute etter et godt miljø ville jeg kanskje vurdert å begynne på en annen skole enn OHG :)

 

hvilken?

 

Postet av anonym: 86b664390eb7888abc5a1f2c85f39b56

Lenke til kommentar

Jeg ville anbefalt "kunstner" skoler. Da mener jeg Manglerud eller Nissen. Grunnen er at disse folkene som oftest er av hipster typen, og vil tro dette er lettere miljøer å komme seg inn på, enn for eksempel en sosse skole der du har "strenge krav" til hva du må gjøre og hvordan du må oppføre deg.

 

Enig! Folk her spiller fortsatt Habbo :new_woot:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Majoriteten av elevene kommer fra vestsiden av Oslo, så hvis du ikke er vant til den kulturen, anbefaler jeg deg heller å starte på Elvebakken, der elevene kommer fra alle delene av Oslo. Det er svært mange snobber og sosser på Oslo Handelsgym, men det er ikke alle som oppfører seg som en stereotypisk soss, bare en håndfull. Du kan kanskje gli forsiktig inn i mengden, men bare hvis du ikke er en "typisk" utlending.

 

Jeg går på OHG, og trives greit på skolen. Kjenner de fleste på trinnet, men det blir ikke noe mer enn det. Pleier aldri å henge med klassekameratene i fritiden, men ellers går det greit.

 

Postet av anonym: 64a0844406dc28829dada902803658fa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...